Bajen, bärs och rakade brudar


Halloj alla,

Den där jefla ramsan som utgör dagens rubrik har fastnat. Jag har "sjungit" på den ett par dagar nu, men det lär väl ge sig snart det med.
Nåväl, nåväl. Det har varit all work and no play ett bra tag nu men igår fick jag ett smärre avbrott i den allmänna tristessen som slagit rot i min vardag. Jag var på bröllop i Malmö, och idag skördar man konsekvenserna av det. Eller ja, det är mest uttorkning jag lider av men världen snurrar så gott ändå så man glömmer lätt av det.
Kusin vitamin gifte sig igår, och alla var samlade. Och det blev en del att dricka, jag hade hunnit tappa räkningen när klockan slagit 12 så jag kände att det då fick vara en stund och jag satte mig med en ramlösa medan jag väntade på mitt sällskap och därmed min skjuts hem.
Bröllopet var fint och festen efter var bland de bättre men jag saknade mitt nikotin och musiken var nästan lite för hög, för mina stackars små öron gör himla ont idag. Men all in all en perfekt dag. Även om värmen låg på och jag trodde ett tag där att jag skulle förgås.
Nästa vecka har Semper sin årliga vårfest, så det ser man fram emot. Att få träffa alla kollegorna i ett lite mer privat sammanhang, och att kanske få dansa en sväng. Men nu väntar en lång dag i solen med en kanna vatten och kanske en och annan kopp kaffe.

/Bells

PS. My Sunday secret: I've missed the party life. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0