Utebliven lön


Halloj alla,

Majoriteten av min lön verkar vara på vift. Ett antal tusenlappar verkar ha gått vilse och jag är mäkta orolig över att mina små älsklingar inte ska hitta hem. På grund av denna oläglighet var jag tvungen att avboka min efterlängtade nagelförlängning, vilket gjorde mig aningens ledsen. Och upprörd. Och än mer upprörd skulle jag bli när jag ringde min chef och hon hade icke koll på vart en mastig bit av min lön förlagts. Nu väntar jag med spänning på att få veta om och när den kommer, så jag kan boka en ny tid och unna mig själv lite trefligheter. Jag har, som tur är, lagt undan pengar sen förra månaden så jag klarar mig. Men man blir ju inte himla positiv när delar av lönen inte betalas ut. Framförallt när merparten är på vift.
Fy bubblan.
Såg Mr. Woodcock igår. Helt okej film. Lämnade inga större intryck. Ska nog se om There will be blood ikväll, den var mastig. Jag gillar Daniel Day Lewis. Han är en så fasligt begåvad skådespelare och något av en sensuell karl. Jag gillar honom, sen får man väl tycka vad man vill om det.
Jag har även sett stora delar av Meet the Spartans, eller vad den nu heter. Huvudrollsinnehavaren, är den väldigt heta killen som spelade karaktären Ian i en av mina favoritserier; Off Center. Ögongodis - ja, underhållning - inte lika mycket. I och för sig var den fete liraren från Borat med, det fnissade jag åt lite men det var ingen film man direkt skriker om. Till skillnad från Horton hears a Who, som jag var och såg på bio med Annelie. Jag är kär. Den filmen är fantastisk. Mest sevärd hittills i år.

Nej gott folk, nu ska jag återgå till arbetet. Min lunch är över. Och så ska jag avnjuta en klubba med grönt-äpple-smak.

/Bell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0