Tröttsamt

Halloj alla,

Det har blivit väldigt tröttsamt att jobba på ett så oflexibelt sätt. Jag är bara så himla trött, så nu sitter jag mest och räknar ner dagarna innan jag får börja på det nya jobbet. Imorgon ska jag dit på lite sommarfest, det ska bli himla trevligt att få träffa alla redan innan jag börjar. Jag har träffat alla ekonomerna men företaget består visst av fler än bara vår lilla grupp :)
Men ännu är det långt till övergången, och nu sitter jag på pendeltåget hem. Hela vägen har jag plågats av två småflickor som skriker och har sig. Jag har en stund känt att jag vill avliva de små liven men det är nog mest jag som känner att efter en sån här vecka vill jag inte jäklas med.
Folk som inte kan uppfostra barn borde steriliseras. Kastreras. Men som sagt, det kanske bara är jag som känner så. Eller så känner alla i vagnen lika som jag. Nog om det.
Det vore trefligt om tösen som jag håller på och lär upp kunde ta över efter mig relativt snabbt så kanske jag kunde ta lite ledigt mellan jobben. Det hade behövts just nu. Just nu hade jag gett mitt kungarike för en semester. Vart som helst, och hur kort den än må vara. Jag behöver fly en stund. Midsommar blir kanske trevligt. Kanske inte. Vem vet hur det ter sig men jag behöver en rejäl paus efter all stress med Ryssland och allt skit jag fått ta från alla olika håll. Jag kanske borde tagit ledigt över midsommar och åkt annanvart. För jag känner mig inte ledig där uppe, jag känner det som att jag jobbar gratis. Men det verkar inte uppskattas. Kanske ska jag vara ledig då. Ta det lugnt. Återhämta mig. Promenera en sväng. Gå ner till sjön, och gå tillbaka. Skriva lite kanske. Bara fly. Jag har ju betalat för mig denna gången. Nu ska jag banne mig få vara ledig om det så innebär att vi aldrig mer hörs av.

Jag är trött. Så. väldigt. trött...

/Belma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0