Jobbelijobb och semester i Kroatien

Helloj alla,

Fy sjutton, nu var det sådär fasligt länge sen jag skrev något vettigt. Men jag vet inte jag, man har en del på sin tallrik nu igen så det blir lätt att man glömmer att uppdatera här. Nåväl, nu i helgen var jag med sötnöten på Vårholma i skärgården och njöt. Helt fantastiskt var det, viken utsikt och den friska luften fick mig på banan igen. Vi kom hem igår och jag vet inte varför men jag har inte känt mig så här avslappnad och utvilad på flera månader. Sen kanske det spelar in att jag nästa vecka på onsdag åker ner till Kroatien för att semestra för fulla muggar.
Jag har börjat på mitt nya jobb, och jag stormtrivs redan. En vecka in och jag känner att jag verkligen hittat rätt. Arbetskamraterna är kalas och det är ett sånt där jobb man bara annars hör om på tv men aldrig tror man själv ska få erfara. Arbetstiderna är så flexibla att jag inte kan annat än häpna. Jag jobbar 8 timmar som vilken annan knegare som helst men jag kommer in vid halv 10 allt som oftast. En del arbetskamrater kommer in vid 11 och andra stannar hemma och jobbar. Vilken frihet, eller hur? Jag har en period nu framför mig där jag ska lära mig komma in i arbetet sen så ska det bli skönt att stappla på i sitt arbete på egen hand. Jag sitter och är ekonom på koncernnivå vilket innebär att det blir en hel del företag att lära sig om och att det kommer ta en liten stund att skapa en egen rutin men snart är det tänkt att jag ska ansvara för Cosmos (som bl a gör studenttidningarna Chili och Campus). Och är det något jag ser fram emot nu är att komma in i en rutin och göra det jag är bäst på, sköt andras ekonomi.
As for my own ser den mycket lovande ut nu, så därför bokade jag en liten resa ner till Kroatien för att skämma bort mig själv totalt. Jag tänkte jag skulle åka ner, äta gott och bara skämma bort mig själv totalt. Träna lite, gå på spa osv osv. Det ses fram emot, och jag ser även fram emot en fin sensommar och höst med älsklingen och vänner. Och ett slut på strulet med SL.
Bjuder jag på några bilder idag, mais oui! Hotellet och stället jag ska hålla till på i Kroatien ser ut som följer:

   

Allas eder,

/Bell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0