Kvalitetskontroll

Halloj alla,


Nu sitter man som kvalitetskontrollant mitt inne i stan. Jag sitter och lyssnar av lite samtal som gjorts för att se så allt som sagts är rätt. Det är ett riktigt sjyrre jobb, lite långtråkigt. Inte så mycket fart och fläng, inga samtal med söta servicepojkar men ändock ett jobb som betalar ut min lön. Dessutom är det mitt inne i stan så man är inte så immobil.Fast jag måste ju erkänna att mitt förra uppdrag gav så mycket mer än detta men man kan inte vara kvar på samma ställe hela sitt liv. Nåväl.

Livet rullar på. Det är otroligt skönt att bo lite avsides. Utanför stan. Jag vet inte varför men den där bussturen när man kommer utanför Sthlm den är guld värd. Man kan verkligen känna hur avslappnad man blir och av nån anledning så känner jag mig alltid så fasligt utsövd. Ja, halva dan i alla fall de nätter då jag sover 2 timmar. Får jag mer än två timmars sömn så är jag en hel människa. Hela dan. Jag börjar även hitta tillbaka till läslusten som nästan helt avtagit. Ni vet när man hamnar i en sån där otroligt tråkig svacka när inget längre betyder något. Men jag gillar att läsa, har alltid gjort. Men jag tappade det intresset på vägen någon gång. Men de två pendlingstimmarna in till jobbet bjuder verkligen in till läsning. Jag har jobbat på boken Vargtimmen ett par dagar nu. Jag vill inte sträckläsa den trots att det är en sån bok, jag är fasligt nyfiken på vad som komma skall för allas vår Paddy Meehan. Så jag passar på att läsa så ofta jag får chansen till det. Men aldrig mer än ett kapitel, I want to savor it :)

Jag råkade på den en morgon då mitt tåg från Gnesta var försenat. Jag knatade in på Pressbyrån och hoppades finna någon bok men där fanns bara tantsnusk och tre deckarromaner. Denna var den enda som tilltalade. Såhär med facit i hand är jag glad att jag valde bort tantsnusket. Men ikväll tänkte jag besöka the pocketshop och döma böckerna efter deras omslag och välja den som lockar mest... :)

Nu ska det lyssnas vidare på samtal, evesdropping for work. Sweet.

/Bell


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0