Back to life, back to reality


Halloj alla,

Det var ett tag sen sist jag skrev ett så kallat 'ordinarie' inlägg. Men min vardag har kantats av intressanta skeenden som man kanske inte riktigt planerat. Det har varit svårt att ta en del av det som hänt, det har helt klart varit jobbigt rent fysiskt sett men på det mentala planet känns allt lugnt. Stormarna blåser utanför, jag är trygg i mitt tempel.
Jag har lärt mig mer om mig själv på den senaste månaden än vad jag hade gjort hela mitt liv till dess. Jag kan inget annat (trots omständigheterna) än glädjas åt detta faktum. Jag har funnit min ro. Trots alla osäkerheter, och de otroligt påfrestande händelserna på sista tiden så är jag lyckligare än en räka. För jag vet, med all säkerhet, att jag klarar mig. Men det är dags att ta tag i de andra sakerna nu. Nu när det som är där inne är på plats kan man äntligen jobba på fasaden. Och därför har jag beslutat mig för att börja ta hand om mig.
Det är dags att lägga om lite scheman, sluta fokusera så mycket på andra och ge sig själv lite tid. Jag ska flytta utanför Sthlm. Jag hade varit anti den idén om det inte vore för att jag verkligen älskar huset jag ska bo i. Mitt arvegods. Mitt hem. Med utsikt över sjön. Med den stora sängen och tryggheten att veta att allt som är däri är mitt och bara mitt. Mitt eget lilla slott. Med en trädgård och ett riktigt stort kök. Med min egen tvättstuga som aldrig behöver bokas. Som är tillgänglig när jag är det. Allt däri är mitt, och allt runtom.
Det ligger en bit utanför, det gör det. Men det är värt den tid det tar att resa. För första gången ser jag fram emot att flytta från Stockholm. Även om det är en omväg. A nuisance. Men det är värt det, för tryggheten. För ron. För mig. Sen är det bara till att börja träna igen, så tror jag att min lycka kommer att vara gjord. Kanske även hitta någon. Någon ny, som kan när jag kan. En biovän. Jag har inga såna längre. Då, gott folk, då.

/Belma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0