Alla hjärtans dag imorgon


I övermorgon får vi se hur många som begått självmord, dagen innan. Dvs imorgon. Förutom Julhelgen och Nyår så är alla hjärtans dag självmordsdagen.
Det är lite tragikomiskt, tycker jag.
Jag ska för första gången på länge spendera denna dagen själv. Men jag misströstar ej. Man kan inte alltid vara i ett förhållande, man behöver ibland den där perioden för sig själv. För att återhämta sig från de senaste eskapaderna. Jag går i studietankar igen. Och flyttankar likaså. Inte för att börja om, utan för att fortsätta det liv jag lever nu.
Jag hade lätt kunnat flytta nu. Jag känner mig mogen för att flytta ifrån alla. Han var den enda som förankrade mig här. Nu när det är ett avslutat kapitel har jag inget som håller mig kvar. Inget konkret sådär. Familjen träffar jag i alla fall, oavsett hur långt ifrån jag bor. Och vännerna har jag alltid tid till, det har jag alltid haft.
Nåväl, nästan i alla fall.
Jag känner mig något berövad men det är smärta man får utstå med. Jag har i alla fall hälsan i behåll, och lyckan likaså. Trots den där oförklarliga känslan av att jag blivit berövad något som var en stor del av mig. Men men. Life goes on Och turbulenta tider är av en övergående natur. Så it's time to say farewell to the past.

Adjö.

/Belma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0