När det kliar medan nagellacket torkar


Ja men hej alla,

Som jag tidigare nämnt har jag varit sjuk en stund nu. I lördags kunde jag inget mer, orkade inget och tog mig till sjukhuset. Jag undersöktes. Jag har hostat så jag spytt och min feber har varit farligt hög, vilket påverkat mina lungor.Jag kan inte uttala en hel mening utan att bli anfådd och trött. Så jag fick en hel dröse mediciner utskrivna som jag skulle hämta. Så klockan 7 på lördagen åker jag från sjukhuset i Södertälje till Sthlm för att plocka ut mina mediciner i Scheeleapoteket (som ju har öppet dygnet runt).Men som vanligt när jag åker pendel måste något oförutsett hända. Pendeltåget fastnar mellan en hel del olika stationer för att till slut stanna mellan Stockholms Södra och Stockholms Central. Där blev vi stående i en timme, utan information mitt på en lördagskväll, då det är lönehelg. Needless to say så satt det en hel del människor som höll på att falla samman, sådana som tagit i för mycket på förfesten och så jag som bara hoppades på att slippa en hostattack med tillhörande illamående. Nåväl efter en timme kliver två mycket stora grabbar upp och tränger sig framåt i vagnen. Det syns på dem att de är finnar, och mina ögon sviker mig sällan för den ena vänder sig om för att säga något till den andra och då skymtar jag en tatuering som han har på halsen "Suomi" står det med stora bokstäver.
Som alla redan vet så har jag något för finnar. Eller ja, stora, trygga maskulina killar och män. Han med tatueringen var en riktig björn. I like that. Hursomhelst får de två upp dörrarna, hoppar ut på spåret och klättrar över ett staket för att sedan fortsätta vandra inåt stan.
Personalen på tåget står handfallna när de inser att det är den enda vägen ut och vi alla får kliva av så. Gravida kvinnor, gamla människor och folk med småbarn och barnvagn. Ja alla får vi klättra över det förbaskade staketet...

Jag kan säga som så, jag har aldrig skämts så i någon annans ställe som jag gjorde då. Fyfan för SL, fyfan för dem och idioterna i deras ledning som skiter blankt i kunderna (resenärerna) och istället sitter och plockar ut löner för inget arbete. Det enda de vet hur man gör är att höja priserna för oss resenärer. De borde avskaffas. Låt japanerna komma in och köpa upp alla våra tåg, då kanske man kan tänkas komma fram i alla fall samma dag som man åker. SL ni borde skämmas, ni borde skämmas så innerligt för den otillräcklighet som ni ständigt visar på. Istället för att kalla er kompletta idioter, vilket är fullt befogat, så vill jag att ni tar en revision av er inkompetenta ledning och börjar sålla. Jag och alla andra har tröttnat. Hade ni behövt trängas som vi hade ni kanske vidtagit åtgärder, era bortskämda, överbetalda, totalt inkompetenta svin. Att leka så med människors värdefulla tid, och deras humör. Har ni ingen skam i kroppen?


För att återgå till mitt inlägg så har det visat sig att jag är känslig mot hostmedicinen som jag fått, så var gång jag dricker av den så börjar det klia över hel kroppen. Jag ska få ny imorgon. Jag har egentligen inget problem med att det kliar, bara jag kan somna så är jag nöjd :)
Om ni undrar varför jag sitter uppe än vid denna okristliga tid så är det för att jag lärt känna en kille från Götet via the internets (hihi) som är hejdlöst kul. Serienörd som jag, otroligt snäll och hejdlöst kul. Vi håller varandra vakna. Han jobbar, vilket vi insåg för sent inatt så han övergav mig för en stund sen och jag ska strax sova jag med. Men han gör mig glad, och jag behöver fler sådana människor i mitt liv.

Yes yes. That was my rant.

/Bell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0