En dag följd av ännu en natt


Halloj alla,

Igår fick vi en panikartad nyhet på ett av våra många möten, en medarbetare bröt ihop. En annan höll knappt masken, hon var också märkbart upprörd. Vi alla var. Är. Det är fruktansvärt dåliga nyheter, jag själv var på god väg att bryta ihop men som alltid sväljer man det värsta och fortsätter sin dag i bästa godmod.
Vi hade en av mina blivande arbetskamrater på besök från Wien, en väldigt stilig karl. Lika trevlig som stilig och så där oförskämt välbyggd. Vi sällskapade över lunch och tog både en och två bloss ute ihop. Pratade lite, skämtade lite och gladdes åt det trevliga vädret. Vi ska båda vara med på den stora konferensen och likaså på den stora festen som åtföljer konferensen. Det ska bli trevligt att se honom igen, för vi hade en massa trevligheter att diskutera och det ska bli väldigt kul att fortsätta diskussionerna. Det känns som att jag har träffat den som kommer att bli min favoritarbetskamrat, att han sen är easy on the eye är bara plus i kanten. Han var visst 32, nysingel och inga barn. Marknadsföringsekonom och med en modest uppsyn, som jag vet döljer ett helt vilddjur.
Det låter som en kontaktannons men faktum är att jag inte blev så mycket attraherad av hans yttre som hans otroligt udda humor. Det var kul att prata med honom. Men för mig finns bara en, det vet ni ju redan. Men denne karl, K, var lite av en överraskning. Observant och förfinad på ett sätt som talade om en bra uppväxt och en gedigen utbildning. Det var lite sexigt, men inte på ett fysiskt sätt och det var länge sen jag mött någon som jag klaffat med så snabbt. Han kommer troligtvis att bli en mycket god vän.
Men för att inte ha ett helt inlägg om en arbetskamrat kan jag gott flika in att jag håller på och bokar nästa resa, som kommer att ta mig till Paris för att möta upp min plastsyster och shoppa loss i ännu ett land :)

Så på gladare återhörande.

/Bell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0