En sur jordgubbsrulle och hetta


Jag ska sluta röka. Japp, idag är dag #1. Jag har varit grinig på chefen och bråkat hejvilt med mig själv. Bråkat med tankar och begär. Jag känner abstinensen i hela kroppen, som jag sa till Stefan när han ringde imorse för att kolla hur det hade gått. Haha. Ja. En hel förmiddag har jag redan klarat av. Men det är en pärs, ikväll kommer prövningen. Jag tänkte jag skulle stryka för att få ut de värsta ångesten.
Det är skönt att göra en sån här sak när något annat stort händer, man förlorar fokus en stund och det känns bra. Jag tänker bara på mig just nu och trots alla atteraljer, som borde påminna om honom, finns det inget utrymme för honom i mina tankar. Fast jag vet inte jag, det här känns bra. Allt känns bra, begären, tankarna... allt. Det är konstigt, men jag är glad att abstinensen gör sig påmind. Man känner då verkligen att man lever. Och man lär sig hantera detta ständigt återkommande inslag. Jag är bra på abstinens, inte alls lika bra på att hantera det dock. Men nu ligger en spännande tid för mig.
Och våren. Ja, våren är på gång. Jag har tagit av luvan på min vinterjacka. Först åkte pälsen på luvan sen hela luvan. Snart kan jag byta ner mig mot min vårjacka. Min nya vårjacka. Fast då ska vädret stabiliseras en skvätt. Det är lite som en dag på Köpenhamns Tivoli, väderleken. Det är ett jäkla ståhej vissa stunder, sen verkar det vara lugnt en stund och så börjas det igen. Men det hör till, och jag klagar inte. Fast nu får jag inte röka mer på ett tag. Det känns tomt. Jag är lite ensam utan ciggen... eller så är det tanken på att jag 'borde' känna så som gör sig påmind. Vad det än är så är det där, och det lär vara vid liv en stund till. Sen släpper det med, och jag får en rökfri sommar att se fram emot. Spännande.
Jag ska till Kroatien i sommar, sola och bada och umgås med vänner och bekanta. Och träffa söta pojkar, och sen åka hem för en fortsättning på arbetet. Jag ser fram emot mitt väldigt ordinarie liv. Utan bråk och skrik och gråt och... ja... Ni vet vart jag är på väg. Ett ledigt och fritt liv. Ett liv på mina villkor. Utan de röda. Nåväl, kanske en och annan sur, röd jordgubbsrulle.

/Bellis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0