Cravings


Halloj alla,

För lite drygt två veckor sedan la min rygg av helt, och jag har tampats med den sen dess. Det gör ruggigt ont i ryggen och numer även i bäckenet, jag har årets kanske knäppaste cravings mitt i natten och jag kan inte för allt i världen sova ordentligt. Jag vet inte vad som händer i min kropp, men jag gillar det inte. It's making kitty scared :O
Nåväl, till råga på allt detta blir damen i fråga sjukskriven. Hon blir också tvungen att flytta ut ur sitt hem. Så mot slutet av månaden avslutar jag min Uppsalavistelse med en flytt som varit efterlängtad. Nu äntligen kan jag få lov att ta mig tiden att läsa en sväng och ta hand om det som faktiskt varit förbisett så länge: jag själv. Jag ska ta den här tiden seriöst och göra något av mig. Bli människa igen och inte en zombie som bara slungas runt från en institution till en annan, från ett jobb till ett annat. Från vänskapskrets till vänskapskrets. Nu får det nästan räcka med allt det. Jag ska försöka sansa mig och uppskatta det jag har i mitt liv. De underbara människorna som förgyller min tillvaro och allt därtill. Jag har inte haft tid eller ork att vara uppåt, men nu ska det ändras. Nu ska jag ta vara på mig själv och er med. För ni fattas mig så.
Jag har varit för nere för länge och missat så otroligt mycket på grund av det, men jag har tröttnat på det och jag ska ta tag i det på riktigt nu. Inte bara sopa allt under mattan. För förr eller senare så ploppar skiten upp igen och då räcker inte mattan längre till.
Jag ska börja träna igen, för jag har saknat det väldigt mycket. Möjligheten att kunna springa på ett löpband, att kunna träffa människor och må bra fysiskt såväl som psykiskt. Och så tar jag ett uppehåll från skolan, en liten liten stund. Poängen täcker min frånvaro tack och lov. Sen kan man börja om på ny kula igen. Det känns skönt. Mina problem reder sakta ut sig, jag hoppas jag följer med i svängarna denna gången och inte bara förslappas som sist.
Annars händer inte mycket nytt, jag hänger mest med Marcus och Benke, och så Lina och Ciccie. Bara tar det lite lugnt, såhär innan flytten och allt. Tar in allt det nya, bearbetar allt det gamla. Försöker bara vara, och se hur länge den taktiken håller.

I'll keep you posted.


/Bell

Kommentarer
Postat av: Rouaa

Det är skönt att du tar dig tid för dig själv. Jag vet hur du har haft det.
Du vet att jag stöttar dig i dina val. Är det detta du vill och känner att du behöver så ska du njuta av varenda liten sekund.
Jag finns här om det är något. Det vet du redan I guess.

2007-09-08 @ 15:37:22
URL: http://www.rouaa.blogg.se
Postat av: Ciccie


Det är inte du som åsyftas i min blogg!
Jag lovar.. Bråkade med en person bara!
:)

2007-09-09 @ 23:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0