Tröttsamt...


Jag vet inte, det kan omöjligt bara vara jag som tycker den senaste tidens omvälvande förändringar är speciellt kul. Jag vet att många väljer att inte engagera sig i politik för det är "tråkigt". Men jag vet att de flesta är kapabla att läsa, och det är väl omöjligt att ha missat rubrikerna. Al Gore vinner fredspriset. Jag anser det vara lika stor bullshit som fredspriset i sig är. Alfred Nobel skrev aldrig i sitt testamente att någon skulle få Nobels "fredspris" och inte heller ville han att det skulle delas ut i Oslo. Men minst av allt ville han nog att det skulle gå till någon med sådan dubbelmoral som herr Gore brukar sig av. Han har skrivit böcker, gjort en film, synts på alla tvkanaler, i alla länder, på alla mässor och möten. Han är en mediahora (ursäkta språket) som t o m får Linda Rosing att framstå som en nybörjare. Han och hans Ego får inte plats i ett vanligt plan, har jag förstått, nej inte ska väl de behöva trängas med oss vanliga knegare. Nej, de flyger i ett privatplan. Körs omkring, inte i någon hybridbil från Ford uatn, i en stor SUV allt för herrns bekvämlighet. Detta för att han ska kunna ta sig till alla dessa mässor där han lär oss andra hur vi enkelt kan spara el och bensin genom att åka kollektivt och köpa energisnåla lampor. Såna som han själv använder i sina tre, TRE, villor. Jag är ledsen, men är det inte dags för folk att inse att det enda sättet för oss att rädda miljön är att avliva människor som Al Gore.
Jag blir knäpp när jag ser folk som han hyllas. Han ska inte hyllas. Vardagshjältarna ska hyllas. Inte ett reklamjippo. Han blev inte president, nu är det tal om att han ska ställa upp i det kommande valet. Han har ingen skam i kroppen, den karln..? Utifrån det jag sett... nej... nej det har han nog inte. Inte någonstans. Men jag skäms i hans ställe. Och jag skäms över det faktum att beslutet togs i Skandinavien, att hylla honom. Dumma jävla får. Man söker efter vad som helst. Man behöver någon som kan låtsas vara någon ledare, en som är så handikappad i sitt yrke att han förlorar mot George Bush 2 ggr, nu ska han hyllas som en ledare? I sin kamp mot vad...? Miljöterrorister? Vad skiljer honom från Bush... mer än att han verkar vara den senare i kombinationen, dum och dummare.
Jag blir tokig på sån här idioti. Hjälp mig förstå om jag missat något. Please do.

/Belma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0