Sommarjobb?


Halloj alla,

Ja, nu börjar det sakta bli sommar. Vädret vänder konstant, men jag känner det i luften. Ni vet den där härliga spänningen, när alla väntar på att få ledigt. Egentligen har man inte ledigt, men alla de åren i grundskolan har lämnat djupt rotade rutiner. Alla vill ha ledigt under sommaren, resa till ett land ännu varmare än det man själv håller till i. Man vill ha förändring, konstant. Hela sommaren brukar vanligtvis vara en upplevelse i sig, inbäddad i någon slags värmeslöja. Då allting plötsligt känns så mycket bättre. Alla människor känns vänligare och dagarna, inte bara känns utan, är längre.
Men i sommar vill jag inte ha ledigt, och jag vill helst undvika att sitta på samma kontor som jag gör resten av året. Istället vill jag åka utomlands och jobba. Och det är väl där jag är nu. Jag satt halva natten igår och sökte diverse sommarjobb i Turkiet, Cypern, Irland och USA. Och jag hoppas för allt i världen att jag får napp någonstans. Dels för att jag behöver pengarna, men också för att jag behöver upplevelsen av att vara borta men ändå göra något. Så nu sitter jag och håller alla tummar jag har för att detta ska gå vägen.
Förvisso uppstår en del problem, dels att jag ska flytta mitt i alltihopa och dels så blir M kvar alldeles ensam här. Och jag alldeles ensam utan honom. Men det är såna smällar jag är beredd att ta. För jag har haft ett väldigt behov av att komma bort från allt, och detta vore ett ypperligt tillfälle att göra just det.
I övrigt mår jag toppen, igår var min turdag deluxe. Jag gick ner på stan med Lina (en polare från kursen) och träffade Julius som insisterade på att jag skulle följa med till mitt gamla jobb och söka att få börja igen. Jag lät mig övertalas och 10 minuter senare hade jag en plats hos MTS igen. Jag och L fortsatte neråt stan, jag sa upp mitt rum här på Kantorn och sen vart vi till Engelska Parken och tog en lång fika och pratade om lite allt möjligt. Sen när vi skulle hem tog jag en sväng förbi stationen och där var min cykel! Nån hade slängt den i böghögen som de många cyklarna ligger i. Jag var extatisk, grävde fram den och cyklade väldigt nöjd hemåt. Senare på kvällen var jag ut och satte upp jobbaffischer på stan.
Bra dag igår. Känns väldigt produktiv. Fasen, jag har i alla fall jobb nu, så jag slipper oroa mig för det i alla fall. Men jag vill ändå åka iväg. Slippa all trubbel, och bara åka och jobba, sen få komma hem till mitt högst ordinarie liv och bara fortsätta där jag lämnade allt. Om nu allt vill följa med, om inte, börjar jag om.

/Belma

PS. Min ålder borde vara 30.6 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse: DS.

Kommentarer
Postat av: Nina

hej gumman! Jag tänkte ringa dig igår och höra hur läget var, men du vet hur det är, man tänker mycket och gör lite. :) Saknar dig och hoppas allt är bra!

2007-05-12 @ 15:54:31
URL: http://ninasblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0