Where did you come from, angel?


Hello guys and dolls,

(Jag provar med en ny underrubrik, vad tycks?)

Nåja, idag började jag knega, som en vuxen människa. Känns pirrigt och nervigt och allt sånt där. Och jag hade sån ångest på vägen dit imorse, tänkte att nu börjar allvaret på ett helt annat sätt. Men när jag kom dit möttes jag av honom, en alldeles underbart söt liten pojk som jag omdelebart satte in i nalle-kategorin. Min favvokategori :) Ni vet de där människorna som har snälla ögon, och mjukt hår. Det låter sinnessjukt när man beskriver det såhär, men ni vet säkerligen vad jag pratar om. Han var i alla fall väldigt söt, och rar. Och på tok för trevlig och höll ögonkontakt hela tiden när han pratade med en. Det gillar jag. Människor som inte flackar med blicken för mycket.
Imorgon så börjar kneget på riktigt. Nu blir jag vuxen på ett helt annat sätt, nu är det på riktigt. För att kunna betala hyran och för att kunna leva, inte för att få extra supar- pengar. Även om jag skulle uppskatta såna med :P But first things first. Får ta en sak i taget. Se hur det här går, men jag ska nog söka ett till jobb. Ett extrajobb. Det verkar inte som att Norge-jobbet är på G trots att jag hoppades så på det. Få åka iväg en sväng, samla tankarna, tjäna pengar och se mig om i Norge. Det skulle vara kul, och visst skulle jag sakna alla här hemma, men det vore nyttigt att komma iväg lite. Vore en bra merit om inte annat.
Men I'll cross that bridge when I come to it. Nu ska jag försöka hitta en matlåda och fixa lite mat till imorgon. För nu börjar vuxenleken, tärningen är kastad och det är dags att ta ett första steg mot en lite roligare framtid.

Blir nog kalas.

/Bellis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0