Bautalista!

Jag har:
( ) överanvänt ordet söt
(x) snott den här listan från någon
(x) rökt en cigarett (nyss, senast)
(x) rökt en cigarr (nyårstradition)
(x) varit hög (nyligen, senast)
(x) varit full (länge sen nu)
(x) hånglat med någon av samma kön (hörde till utgång, ett tag)
(x) varit kär (huga! om jag har)
(x) blivit dumpad (jomenvisst)
(x) dumpat någon (det med)
(x) fått sparken (ja, i år)
(x) varit i knytnävsslagsmål (när jag var mycket yngre)
(x) rymt hemifrån (oj, vilken rebell man var)
(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak (det har nog alla)
( ) blivit arresterad
(x) hånglat med en främling (utgång på Stureplan anno 2004)
(x) gått på en blinddejt (länge sen)
(x) ljugit för en kompis (det har nog alla)
(x) varit kär i en lärare (hehe)
(x) skolkat (I made it a habit, ett tag)
(x) legat med en medarbetare (var tillsammans med honom)
(x) sett någon dö (dock inte på nära håll)
(x) varit kär i en av mina internetkompisar (haha, ja)
(x) varit i Kanada
(x) varit i Mexiko
(x) flugit
( ) spytt i en bar (känns för klyschigt)
(x) sett en del av dig själv brinna (fjuttat eld på håret)
(x) ätit sushi (dejtade en sushikock ett kort tag)
(x) åkt snowboard (inget jag tänkt göra till en vana)
( ) crowdsurfat under en konsert
( ) varit i ett våldsamt förhållande
(x) tagit smärtstillande (efter operation)
(x) älskar eller saknar någon just nu (det gör väl alla, at any given time)
(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi (härlig sommargöra)
(x) gjort en snöängel (vinterfavorit)
(x) haft ett te-party   :D
(x) byggt ett sandslott
(x) hoppat i en vattenpöl (sist jag var hos M, och vi tog en promenad i regnet)
(x) lekt uppklädd (älskar)
(x) hoppat i en lövhög (ingen höst utan det)
(x) åkt släde
(x) fuskat när du spelat spel
(x) varit ensam
(x) somnat i skolan/på jobbet (inte när jag haft lektion och på jobbet under en lunchrast)
( ) använt ett falskt id (ej haft det behovet)
(x) tittat på en solnedgång
(-) varit med i en jordbävning (pytteliten, knappt så det räknas)
(x) rört en orm
(x) sovit under stjärnorna
(x) blivit kittlad
( ) blivit rånad
(x) blivit missförstådd
( ) tagit hand om ett råddjur/en get
(x) vunnit en tävling
(x) gått mot rött
( ) blivit avstängd från skolan
(x) varit i en bilolycka
(x) haft kramp
( ) känt dig som en utstött
( ) ätit ett helt glasspaket på en natt (men varit manad)
(x) dansat i månljus (åh, så underbar upplevelse)
( ) hatat ditt utseende
(x) varit vittne till ett brott
(x) ifrågasatt ditt hjärta (gör det ständigt)
(x) varit besatt av post-it lappar (jag älskar dem så)
(x) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna
(x) varit vilse
(x) varit på andra sidan landet
(x) simmat i havet
(x) känt som om du håller på att dö
(x) gråtit dig själv till sömns
(x) lekt polis och rånare
(x) sjungt karaoke
(x) betalat för mat med bara mynt
(x) gjort något med dig själv som du inte borde gjort (klippt mig fult, piercat ett öra på egen hand... lite sånt)
(x) busringt
(x) fångat en snöflinga på tungan
(x) dansat i regn (denna underbara syssla man inte tar sig tiden för)
(x) skrivit ett brev till tomten
(x) tittat på solnedgången tillsammans med någon du bryr dig om (Mack och jag, senast)
(x) blåst bubblor
( ) gjort upp eld på en strand
( ) förstört en fest
(x) åkt rullskridskor
(x) fått en önskan inslagen
( ) haft sex med en apa
(x) burit pärlor (idag senast)
(x) hoppat från en bro (låter mer dramatiskt än det var, hoppade ner från en gångbro bara)
( ) ätit hund/katt-mat
(-) sagt till en främling att du älskar honom/henne (typ)
(x) kysst en spegel
(x) sjungt i duschen (used to love that)
(x) burit en svart klänning
(x) drömt att du gift dig med någon  :)
(-) limmat fast din hand i något
( ) fastnat med tungan i metall
( ) kysst en fisk
(x) varit en cheerleader (högstadiet var en tid då ambition fanns, sen dog den och likaså min medverkan)
(x) suttit på ett tak
(x) skrikit så att du inte fått luft
(x) byggt en kärra (med bror, nu i somras)
(x) pratat i telefon i mer än sex timmar (förr i världen var man väldigt kär)
(x) stannat uppe hela natten (inatt bl a)
(x) inte duschat på en vecka
(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet (gör det jämnt)
(x) klättrat i träd
(x) haft en träkoja
(x) är rädd för att titta på skräckfilm ensam
(x) tror på spöken
( ) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger
(x) spelat kyckling
(x) blivit puttad i en pool med kläderna på
(x) blivit tillsagd av en främling att du är het 
(x) brutit ett ben (broder bröt samma finger på mig 2 ggr, samt min stortå, men den bröt jag på egen hand)
(x) fångat en fisk och sen ätit den
(x) fångat en fjäril
( ) jag har gjort intrång på annans mark och hoppat på deras stora studsmatta
(x) skrattat så mycket att du grät (händer rätt ofta)
(x) gråtit så mycket att du skrattade (blir alltid så)
(x) fuskat på ett prov
(x) haft en Britney Spears-skiva (inte köpt en men har fortfarande nån utbränd)
(x) glömt någons namn
(x) sovit naken
( ) svimmat
(-) gråtit på tunnelbanan (kärleksproblem anno 2002-2004)
(x) haft sex på offentlig plats
( ) legat med fler än tio personer
(x) snattat
(x) drömt att jag haft sex med en/flera vän/vänner
(x) pratat med en främling i mer än fem minuter (gör jag rätt ofta)
( ) gett en uteliggare mer än 50 kronor
( ) spottat på någon jag ogillat (fy vad ohyfsat)
( ) hoppat bungyjump eller något annat riktigt äventyrligt
(x) haft sex i en IKEA-säng
( ) haft sex i en IKEAsäng på ett IKEAvaruhus (man kan väl få drömma?)
(x) varit otrogen (ung och dum)
(x) varit svartsjuk (ett ständigt återkommande inslag i mitt kärleksliv)
( ) jag kan skriva utan att titta på tangenterna (som med piano, jag kan om jag måste)
(x) jag har åkt fritt fall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0