Tristesse


Halloj alla,

Folktandvården är ett högsäte för Satan, misstänker jag. Jag var slussad mellan två olika ställen hela eftermiddagen och de kom slutligen fram till att det tar upp till 6 månader för en nyanmäld i Uppsala kommun att få en tandläkartid. Jag kan inte vänta 6 månader med att fixa den tand jag råkade bita sönder igår. Jag bet tag i piercingen och chippade en tand i underkäken. =/ Mindre skoj, men jag tänkte att det skulle ta max en vecka att fixa den. Men tji fick jag.
Så nu i helgen ska jag till en akuttandläkare, min tadläkare visserligen, i Sthlm och se till att få detta ordnat. Trist bara att man inte kan fixa det här i Uppsala, och att man ska behöva vänta med att få något som tänderna fixade. Dålig stil kära Folktandvårdsfolket, väldigt dålig stil. Sen att det kostar en tusenlapp för hela kalaset gör ju inte mig gladare.
Annars är allt som vanligt, förutom att jag sover så mycket att jag snart troligtvis kommer gå i ide. Jag sover hela nätterna, går till skolan, kommer hem och somnar. Sover till sent, läser lite, skriver lite och sen sover jag lite till. Det är tokigt. Men jag hinner med allt och mina få vakna timmar är så fruktansvärt produktiva. Jag är förvånad över att jag inte gjort så här innan, för jag får vila en massa och så får jag en otrolig massa gjort. :) Ovanligt mycket, faktiskt.
Idag har jag inhandlat ett tangentbord, ett sånt där som lyser i blått. Himla skoj liten leksak. Och den är otroligt kompakt, jag har aldrig sett något liknande. Den gick på 149 kr. Väl värt varje öre (:

/Belma

Kommentarer
Postat av: Joanna

Låter inge vidare med tanden du... Jag har inte lyckats bita av någon ännu tack och lov. Jag sover också otroligt mycket. Skillnaden är att jag sover när jag borde vara i skolan också. Och när jag väl är vaken är jag inte ett dugg produktiv. Dags för en uppryckning tror jag...

2007-01-31 @ 00:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0