En kopp kaffe och en bulle, eller två


Halloj alla,

Jag älskar dessa tidiga morgnar. När natten har varit lång och tystnaden det enda som omgett min tillvaro. Jag har ett udda sömnschema numer. Sover så fort jag kommer hem efter föreläsningarna, sover och sover och sover. Äter väldigt lite men kompenserar med att dricka kopiösa mängder kaffe. Och jag vet att det låter onyttigt, men jag har inte mått så här bra rent fysiskt på länge. Mentalt snurrar det orkanvindar som vanligt. Men det är inga tunga vindar, det blåser bara väldigt fort. Men det jobbiga ligger bakom mig, tack och lov. Kanske inte helt, men delvis i alla fall.
Mycket i mitt liv har förändrats, till det bättre. Bara ekonomin har blivit sämre, allt annat går som på räls. Igår kväll skulle jag gått ut och tagit en öl med en vän, men jag ställde in. Mitt sovschema kom i vägen. Men nu ångrar jag mig väldigt mycket att jag ställde in ölkvällen me honom. För jag drömde sådana hemska mardrömmar.
Jag tog mig tiden att slå upp vad dessa drömmar betyder och det stod att det är det undermedvetnas sätt att meddela att det är redo att gå vidare, att bli mer dominant och inte längre leka dörrmatta. Och jag förstod på en gång vad detta gällde. Men det är aldrig lätt att bara starta en ny färd. Jag behöver en stund på mig att samla mig, sen blir det dags för en alldeles ny inriktning. (:
Och jag älskar den
här sidan. För där får man perspektiv på sin egen mänsklighet. Det är en sida dit folk skickar vykort med sina tankar, som sedan blir publicerade. Jag är djupt fascinerad över diversiteten på folks problem, och ibland hittar man saker man känner igen sig i. Och inser just hur allmänmänskliga ens egna tankegångar är.
Ta en titt där, den sidan ger mig så mycket tröst, när jag börjar älta mina egna små bekymmer. 

Fascinerande.

/Belma 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0