DON'T PANIC


Halloj alla (:

Idag har varit en sån där dag, ni vet, en fantastiskt stillsam dag. Mycket musik, en del kaffe och så inredning hemma. Om det finns bättre saker här i livet, vill jag inte veta vad de är. Så fint allt blir plötsligt, nu är de nya tapeterna är uppe. Och jag som aldrig haft en inflyttnings get-together, ska försöka få ordning på allt så vi alla kan samlas, ta ett glas vin och ta igen. Det är nytt år, och Anne har rätt vi borde träffas lite oftare. Inofficiellt, utanför skolan dvs. För jag saknar er, mina söta damer. (:
Jag har nyligen fått möjligheten att lägga vantarna på Douglas Adams samlade verk, allt t o m Starship Titanic. Och jag kände att det vore skamligt att inte ta sig igenom alla dessa underbara verk, så jag har suttit nätter i ända och läst. Och ju mer Adams man läser, desto mer Adams vill man läsa. Och jag vill passa på att säga att det finns mer till honom än bara Liftarens Guide till Galaxen- samlingen. Och trots att nöjesläsning är så otroligt underhållande kände jag att jag ville ge mig på ett projekt jag la ner för ett par år sen The divine comedy av Dante.
Som akademiker måste man nästan ha tagit sig igenom i alla fall hälften av alla volymerna, för att det ska räknas. Samt att man ska ha läst den otroligt påfrestande och åh så tråkiga On the Origin of Species av allas vår favoritfarbror Darwin. Annars får man ingen credit alls på sofistikerade och överpretentiösa middagar.
Så nu börjar jag om från början, så får vi se vart det leder.
I övrigt händer inte mycket. Skolan har inte kommit igång än, jag letar jobb och går i djupa tankar om framtiden och huruvida jag ska stanna i Sverige i ytterligare ett år eller om det nu verkligen är dags att röra på sig. Om jag ska vara kvar till 2008 eller om jag flyttar efter sommaren. Dock känner jag inte att jag vill fortsätta plugga någon annanstans, utan jag tänkte ta ett års paus och se mig om i världen eller om jag flyttar tillbaks till USA i ett år och jobbar lite. Ja, sånt går jag och funderar på. Och huruvida jag ska få den där utlandstjänsten eller inte.
Segt av Försvaret att inte höra av sig på så lång tid. Mamma påstår att det alltid tar så här lång tid. Men jag är otålig, what can I say?

/Bell

Kommentarer
Postat av: steizzcv xfzqbdxf

http://nhxialmgymc.com
ecpfnbll
[URL=http://pfvuwxcdtweh.com]onzhjmhq[/URL]

2007-02-09 @ 16:14:56
Postat av: steizzcv xfzqbdxf

http://nhxialmgymc.com
ecpfnbll
[URL=http://pfvuwxcdtweh.com]onzhjmhq[/URL]

2007-02-09 @ 16:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0