I keep secretly wishing...

Har ni någon gång haft en sömnlös natt, en natt då man inte känt av sömnen men mardrömmarna varit närvarande? För närvarande?
Inatt, var en sån natt. En natt då jag drömde om att en prins kom och räddade mig på sin vita springare. Men i min värld finns ingen sådan prins, som kan rädda mig undan mardrömmarna. Det finns ingen modig prins med ett svärd som kan försvara mig. Jag tror jag behöver räddas ibland jag med, inatt var en sådan natt. När jag bad om sällskap och fick det. Men inte av rätt person. Kanske har man sett fel saker hela tiden? Jag vet inte. Jag vet endast en sak, en prins kan inte komma och rädda en om man inte låter honom. Kanske var min räddning närmare än jag trodde, men att jag valde att inte bli räddad i hopp om att en annan skulle vakna.

Ska man sitta och vänta på mirakel, eller ska man helt enkelt låta sig räddas av en annan prins som verkar angelägen? Jag vet inte jag, men här sitter jag alldeles själv och undrar om den andra är värd alla mardrömmarna?

/Belma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0