I don't get angry, I grow a tumor


Amen to that princess. Amen to that.


It's all crumbling before me, my life. Everything. Parishing, as am I. But this time with a smile on my face. Because at least that's an area of my life where I'm still in charge. On this sinking ship I'm the captain, and graciously I'm sinking to my own watery grave. But with that ever so gracious smile, on my ever so gracious lips.

Fan vad saker faller samman fort. Som ett korthus på en blåsig dag. Bara faller samman, inte alls så graciöst. Inte alls. Men jag lider inte, jag har valt att inte lida. Det är så onödigt. Nu är det bara glädje framöver, nu är väl ändå botten nått..? Jag pratade med Alex idag och det enda jag kunde komma med var: såvida jag inte får nån riktig badass sjukdom så har jag nått botten, en badass sjukdom som kostar massor. Endast då kan det gå ännu mer utför, men just nu är jag på en personsämsta. Jag har nått botten, grävt mig en grop där och fyllt igen den när jag legat däri. Det enda är att denna gången sväljer jag min såkallade stolthet och bönar och ber om hjälp. Det här kan jag inte ta själv.
Fr o m 31/3 har jag inte längre något hem. Jag letar jobb frenetiskt, i stort sett vad som helst. Bara så jag kan ta mig igenom dagarna. Jag har inget, längre. Allt har försvunnit. Mattan har försvunnit under fötterna på mig och än svävar jag där. Snart faller jag mot golvet, och jag faller riktigt jävla hårt. Jag vet inte upp och ner, och just nu känns det mesta grumlat. Men med ett tappert leende på läpparna ger jag det hela en till chans. Ger mig själv en till chans. Trots att det ser rätt dåligt ut just nu. Riktigt illa. Men att gråta hjälper inte längre, nu är allt i toaletten och någon spolar i skrivandets stund. Det där, det var mitt liv. Nu. Nu återstår... Ja, just nu återstår det bara att se vad som komma skall. Det kan i alla fall inte bli sämre nu. Nu står jag där, ensam och rädd. Men jag är inte rädd för att ta emot tips och hjälp, när man inte har något annat får man ta vad man får. Beggers can't be choosers...

Hjälp.

/Belma

Kommentarer
Postat av: Nina

hittar du inget får du självklart bo hos mig tills du hittar nåt, inte kan du vara utan heller! Men du hittar nåt tjejen, jag lovar! Hör av dig om du behöver hjälp!

2007-02-16 @ 14:00:21
URL: http://ninasblogg.blogg.se
Postat av: Nina

har du sett till att bli uppskriven på en vikariepool på skolorna? Bör ju finnas en del behov där?

2007-02-16 @ 14:01:21
URL: http://ninasblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0