Dust yourself off, and try again


Halloj alla,

Jag har haft en relativt udda dag hittills. Vaknade upp i en febrig dimma, med magont och alldeles genomsvettig. Febern la sig inte riktigt under natten, den steg snarare och när morgonen gjorde sin snöfyllda entré mådde jag fruktansvärt dåligt. Men tiden går och mitt illamående släppte, tack och lov :) Annars hade denna dagen inte riktigt varit lika rolig.
Det ringde från Uppsala, och jag undrade om det inte var något besked från läkaren men det var det int. En dam från Interflora ringer och säger att de har blommor till mig, de kommer imorgon och de ville kolla om jag var hemma. Först trodde jag de tagit fel, sen fattade jag att det är min allra sötaste Marcus som skickat dem. Hela dagen svävade jag lite grann på rosa moln, och i denna rosa dimma hann jag laga rosmarinkyckling till päronen och brorsan, skriva lite på min uppsats och spela lite biljard :) Svårt att inte bli megakär i denna alldeles underara lilla varelse som min M ändå är.
Ikväll bär det av hem igen, till Uppsala, och för första gångenpå länge ser jag fram emot att få komma hem. Att få gå på Friskis och cykla lite runt i vår vackra universitetsstad. Det börjar nalkas vår, i alla fall hos mig och Uppsala är som vackrast på våren. Hela världen är vacker på våren, det känns som om allt vaknar ur ett närmast komatos(t) tillstånd, men Uppsala är ändå exeptionellt vackert.
Snart kommer familjen hem och jag får äntligen äta lite, dricka lite kaffe och sen fara hem :) Och få mina blommor, som egentligen skulle vara en överraskning. Stackars M blev sur som sjutton men jag är lika glad ändå. Kommer bli lika glatt överraskad imorgon oavsett (: Svårt att inte älska honom, omöjligt.

/Belma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0