Förkyld som få


Halloj alla,

Long time no see. Men det blir så när det händer mycket och när man bor utan internet hemma. Inte för att jag bor hemma något, men ändå. Jag känner att jag är mest på resande fot faktiskt och det känns rätt kul. Hursomhavers, här följer något som säkerligen kan liknas vid en update.
Julen firades hos Marcus bror, och hans familj. Med hela Macks släkt. 4 knodds och 12 vuxna allt som allt. Plus Doris och den andra katten vars namn jag aldrig lärt mig. Det var stökigt som satan och man väcktes var dag av barnaskrik eller skönsång från en av de många, MÅNGA, leksakerna som förde väsen. Men hjälp vad mysigt det var ändå. Trots bristen på vila. Julafton, och framförallt dagarna som ledde till Julafton var de mest mysiga någonsin och jag blev nykär i min lilla muminpappa. Jag säger som såhär, om jag inte varit kär innan så blev jag det definitvt nu. Han gjorde min Jul magisk, sådär som på yngre dagar. Fast ännu roligare. Det var många timmar som spenderades i hans famn på soffan. Och han var så fin, så det var himla svårt att inte bli kär. Min lilla gullegris.
Och julklappar blev det. Tonvis. Mycket finfina saker. Men bäst var nog ringen jag fick. Den var min favvis faktiskt. Men paketet den var inslagen i var nog den största chocken :O Mack hade slagit in den i en låda tillhörandes glödlampor från IKEA. Jag öppnade den och bara: va? sen öppnade jag lådan och däri låg en liten presentpåse i vilken lådan och ringen befann sig i. Jag vart helt stum. Oww. :)
Sen blev det en dröse fint från Macks päron, och så den där spargrisen som bebs gav mig som jag suktat efter och en pärlplattebok :O Yaay! Ja... Det blev mycket bra. Och julmaten... åh. Jag tror jag svimmar, så mycket mat som jag satte i mig. Fyfan. Bantningskur någon? Jomenvisst.

Nej, nu ska de sista nyårsplanerna sättas i verket. Sen börjar det nya året som det ska. Nu ska jag återgå till jobbet. Eller ja, fikandet i bristen på annat arbete. Mellandagarna lär bli himla lugna. Smell you guys later.

/Belma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0