Magvärk...


Ackompanjerad av huvudvärk, orsakad av en sanningstalande mor.

Bajs också, säger jag bara. Jag är trött. På lite allt möjligt... Men innan jag börjar tjata, ska jag säga en del trevligheter. Sen kan ni som inte orkar med tjat ändå lämna läsandet där det fortfarande är trevligt innehåll:

Jag vill passa på att tacka Nina och Roberto, och alla andra som närvarade i lördags. Det var himlans trevligt, och huset ser underbart ut. Ni kommer nog att trivas bra där :) Det var en lugn afton, med många skratt. Sånt får en att le. Efteråt åkte jag hem till min M och vi kikade på film. Talladega Nights, med Will Ferell och Sacha Baron Cohen (Borat). Fruktansvärt rolig, stundtals, och udda nog för att hamna på min 'måste-se-om-igen-för-att-eventuellt-förstå-den'- lista.
Jag var hos min grisen hela helgen. Och nu när jag sitter hos päronen saknar jag att kunna pussa på honom när jag vill. Sånt är småjobbigt. Och värst är att jag inte trodde jag var den typen... som saknade någon så pass. Jag har aldrig tidigare varit det. Udda känsla.
Nu till tråkigheterna:
Jag var till läkaren idag. De visste inte vad som var fel på mig, utan tyckte istället jag skulle åka till Karolinska och kolla upp det hela. En sak kunde de i alla fall exkludera: jag är inte med barn... Surprise surprise. Men det är väl en standardgrej att kolla efter när man kommer in med magvärk och illamående. Det var det enda de kunde exkludera, annars var de pigga på att skicka mig vidare omgående. Men som fattig student har jag inte riktigt råd att betala alla läkare i hela Stockholmsregionen så vi sparar de andra (eventuella) besöken till en dag då jag är rik. Dvs, no time soon. :P
Annars har min mor spenderat aftonen med att komma med diverse sanningar. Jag är småtrött på det här. Behöver flytta nånstans, långt bort. Ta ett uppehåll, jobba på nåt skitjobb i ett år eller så och bara komma iväg. Lämna allt efter mig och bara fly. För jag behöver en paus. Inte åka till USA och kanske inte ens lämna Sverige. Men definitivt fly från Uppsala... Och studentlivet. Och alla idioter som den staden är hem för. Dags att röra på sig... Kanske dra norröver, bara komma tillbaka till sig själv igen. Till den man en gång var :)

/Belma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0