Konsten att blogga på jobbet, utan att bli upptäckt


Halloj alla,

Jag sitter nu på jobbet, efter en härlig helg. Jobbade i lördags, och sen åkte jag direkt till M. Skulle jobbat i söndags med men det blev inte riktigt så, för jag snoozade till 5 minuter innan jag skulle börja jobba. Min telefon är rolig på det sättet, att om man fortsätter trycka på snooze kan den hålla på och ringa hela dagen. Så jag blev kvar i Sthlm men det gjorde inte så värst. För vi var ute och tog en promenix i solen, ner till vattnet. Och man blev mäkta sugen på att hoppa i, hur kallt det än var.
Sen kikade vi på Desperate Housewives, och myste i soffan. Härlig helg som sagt, väldigt lugnt :) Väldigt härligt... Fler såna här helger efterlyses. Men det lär det bli, nu kommer påsken. Fast jag ska jobba halva påsken igenom men det är 4 lediga dagar från det ordinarie jobbet i alla fall... Om det nu är något att hänga i granen. För jag trivs ju här, som fan. Jag är seg på att komma upp på morgonen, men sen... Sen är det bara glädje, hela dagen igenom. (:
För första gången på länge som jag trivs med den uppgift jag tagit på mig. Och det i sig gör mig himla glad. Men vem gläds inte åt att trivas på det ställe där man spenderar 8 timmar om dagen, och jobbar dessutom. Inte bara sitter och glider runt. Men jag saknar skolan, jag saknar att kunna välja om jag ska gå dit eller inte om morgnarna. Att kunna välja bort vissa dagar, då man inte känner för att gå dit. Här är alla dagar obligatoriska. Här kan man inte välja att stanna hemma en hel dag för att man helt enkelt inte har lust att kliva upp ur sängen en morgon. Eller att man kan gå ifrån som man själv känner. Om man vill kan man gå ut och fika, komma sent eller inte komma alls. Här måste man komma tillbaka från rasterna i tid, man måste komma tillbaka efter lunch och väljer man att stanna hemma en dag gör man det alldeles, alldeles gratis...
Förvisso är man ledig, men då är man oftast sjuk och inte alls pigg på att gå ut och shoppa eller gå ut och fika. Då är man mest illamående eller hostig, febrig eller vad som. Och ligger mest hemma och saknar att ha något att göra. Då vill man tillbaka till jobbet. Nej, det är inte alls lika kul som på skolan. Men det kanske är för att jag tar för lättvindigt på skolan, jag vet inte? Det är nog så... Många ser skolan som en börda, inte jag. Jag tycker det är lite som ett fritids, man går dit för att ens vänner är där, för att leka av sig sen går man när man inte längre tycker det är kul.
Men nu är det väl hög tid för mig med att växa upp, bi lite mer mogen och göra det som måste göras. Perfekt tillfälle att träna inför vuxenlivets alla seriösa åtaganden. Som förhållanden, barn, seriösa arbeten inom ens egna kompetensområde. Ja, såna där nyttigheter. Just nu är perioden då man cyklar med stöhjul. Och jag... ja, jag älskar mina stödhjul.

/Belma

Kommentarer
Postat av: Nina

hihihi det där låter verkligen som den Belma jag känner :) Jag hör av mig om en dag eller två angående fredag! Puss å kram!

2007-04-02 @ 20:24:57
URL: http://ninasblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0