It's finally time... time to declutter!


Halloj alla,

Jag har äntligen sett den person jag vill se, i spegeln. Gamla goda Belma. Mitt hår har äntligen växt till sig och det som framträder är ett bekant utseende. Det som jag är väldigt bekväm i. Mig själv och mitt relativt långa hår. Jag älskar det, fast samtidigt vill jag klippa av det igen. Jag känner mig mäkta ambivalent i frågan. Men det ska vara så här ett tag. Det ska få växa till sig ordentligt, ner för halva ryggen... Sen får jag resonera kring hur jag ska ha det då. Just nu är det strax under axlarna, så det har en bit att växa :)
Men i samband med att jag börjar hitta tillbaka till personen jag en gång var börjar jag sakta att inse att jag har dragit på mig en hel del saker jag inte behöver. Människor såväl som saker, som bara tar upp tid och plats. Och man blir stressad när man har för mycket onödigt på sin bricka. Jag börjar sakta och säkert inse vad det är jag behöver, nu gäller det att göra upp en plan på hur man tar sig från punkt a till punkt b, på det mest smärtfria sättet. Nu är det dags för en vårstädning.
Jag ska jobba april ut, sen ska jag lägga upp ett nytt schema, på ett nytt jobb med nya utsikter. Och så ska jag flytta, och tatuera mig och planera en resa. Och så ska jag skaffa mig en ny lekkamrat. Någon som är mig lik, på alla plan. Någon med vem jag kan se världen och uppleva livet så som det förtjänar att bli upplevas. Någon som inte sitter hemma och någon som inte super. Det är dags att hitta någon som inte är bunden till enskilda saker, enskilda platser. Men jag vill behålla mina älsklingar, som binder ner mig till mitt liv. Jag vill vara med Marcus, för jag är faktiskt lite smått kär i honom. Och det är en bedrift för mig. För jag är dålig på att bli kär, jag är duktig på att vara passionerad och förälskad men inte kär. Och Frugan vill jag behålla som polare för all framtid för jag älskar hur vi är när vi är tillsammans, men vi vill olika saker känner jag. Du är i den där perioden nu, som jag var i för 2-3 år sen... Men när vi går ut, så gör vi stan osäker på vårt egna lilla vis. Jag kanske behövs ibland, för ibland måste någon se till att du inte ramlar och slår dig :)
Men hur kul allt har varit hittills ska jag äntligen rensa. Rensa ut precis allt skräp! So wish me luck.

/Belma

Kommentarer
Postat av: Rouaa

Ah... Gamla Belma. Har bara ett foto på gamla Belma. :) Den tittar jag på då och då. Var ska du flytta och vad ska du tatuera in? knske jag borde ha frågat på msn iofs :p

2007-04-08 @ 05:16:17
URL: http://www.rouaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0