Hjälp...


Halloj alla,

Men hjälp vad förkyld jag är. Urtrött och sliten med... Jag har städat och röjt här hemma hela dagen. En något sent påbörjad vårstädning men bättre sent än aldrig som det så fint kallas, inte sant?! Så jag tog itu med hallen och badrummet idag. Rensade gamla kläder och lade in vantar och alla vinteratteraljer i nätkorgar, så man slipper ha dem på ute hatthyllan hela året. De tar ju bara upp en massa plats utan att fylla någon funktion just nu. I badrummet hängde jag upp förvaringsfickor så man kan slänga in schampon och liknande i dem och slipper därmed ha dem på badkarskanten, det ser så stökigt ut då.
Annars har det inte hänt mycket idag. Jag har mest städat och snorat, och haft huvudvärk och varit illamående. Som jag alltid blir i början av en förkylning... Usch. När jag fick ordning på allt som var på schemat idag tog jag mig ett långt, varmt bad med tillhörande badbomb med doft av rött äpple. Det doftar så gott i badrummet efter det, fortfarande. Och så la jag en ansiktsmask. En mini-spaupplevelse. Men sånt behövs, speciellt när man är sjuk. Och är man sjuk och städar, ja då tycker jag man kan unna sig det extra mycket.
Men mest ville jag inviga lite nya hudprodukter jag skaffat mig. Jag börjar som vanligt med att rengöra med Garniers Hydrating Cleansing Milk (med rosextrakt och vitamin E), sen stänger jag porerna med L'Oreals Ideal Balance Toner. Sen lägger jag på Cliniques Turnaround Concentrate (ett nytt serum man lägger under fuktkrämen för att jämna ut hudtonen och linjerna i ansiktet) sen avslutar jag med Biotherms alldeles underbara Aqua Source Non Stop. Huden blir som en bebis. Och finnarna drar sig tillbaka fortare än man hinner säga: "Vad fan, inte ännu en finne?!"
Så mina damer, och herrar, har min dag sett ut... Nu ska jag inviga mitt nya påslakanset och slå på filmen 'In her shoes'. Hoppas den är så bra som jag vill tro att den är. För på senaste tiden har jag sett en massa dåliga filmer, nu är det dags för en bra.

På tal om just filmer:
'300' var det sämsta jag sett inom filmväg... NÅGONSIN. Den var värdelös och jag såg inte hela, för just den anledningen.
'Talladega Nights[...]' var halvbra men de bortklippta scenerna var hysteriskt roliga. Jag skrattade på mig, nästan...
'Epic Movie'
stundtals var den himla skoj, men större delen av filmen var helt värdelös.
'Blood Diamond' är en ruskigt bra film och mot slutet fällde jag ett par tårar.
'The Holiday' underbart mysig på alla sätt och vis. Även väldigt förutsägbar, men härlig ändå.

Det var en liten kort sammanfattning.

/Belma

PS. Tack Rouaa för spoilern. Bajsapa :P DS.
PPS. Nina, hoppas ni har det alldeles underbart skoj i Miami, and party in the city where the heat is on. DS.


Kommentarer
Postat av: Rouaa

det var så lite så, slinava barn :p

2007-04-25 @ 02:25:44
URL: http://www.rouaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0