Skam den som ger sig...

Det är ett citat som jag oftast brukar, i alla de sammanhang man kan finna. Nu är det min tur. Skam den som ger sig... Den som inte ens försöker, den som inte ger sitt allt och kanske misslyckas. Men misslyckas med stil och grace. Skam den som ger upp inför sig själv, och självömkar... Det är så lätt för mig att falla in i depressioner. Riktiga, brutala, förödande depressioner. Att vältra i min egen desperation. Men inte den här gången...
Den här gången ska jag kämpa, förlorar jag så förlorar jag allt och då försvinner jag. För gott. Vinner jag, så fortsätter livet som det gjort. Men skam den som ger sig när allt hänger på att man håller ut, andas och vaknar för att ännu en dag kämpa om sin överlevnad. I'll live in a box, maybe that's what I'm meant to do. Maybe.
Maybe there is a bright tomorrow, maye there's none. But if I give up now, fuck all this then. And to hell with it all. But that's not me. Never has been. I'm not a quitter, never have been before and am not about to start being one.
It's either me or them, and so far they've always won. But now, damn it all to hell if I lose. Damn them all to hell, and all the rest too!

Bah! Detta måste gå bra. Det måste gå vägen. Det bara måste det.

Kommentarer
Postat av: Joannna

"It's either me or them". Ävem om man själv är den som får leva SITT liv, så är man aldrig helt själv om att behöva stå ut med det. Det finns många, många, många som tänker och känner precis som en själv, och även om dom inte kan leva ens liv åt en, så kan dom ändå betyda mycket för att man klarar sig ut på andra änden med livet i behåll (bokstavligt talat ibland). Det behöver inte vara någon som är en riktigt nära och känner en fullt ut, det kan vara någon som inte ens kommer att känna en så bra; det är dumt att gå igenom dåliga perioder själv när empati från andra människor som vet precis vad man känner och tänker kan göra det lättare att leva och stå ut tills det är bättre, än att försöka klara det själv. Min far som jag inte står så nära som jag kanske vill och borde, har sagt två saker som än är etsade i min hjärna: "Att skaffa bil, det är som att gräva en grop och slänga pengarna i" - väldigt sant insåg jag efter ett år av att vara bilägare, och det andra är: "Man ska aldrig vara för stolt eller egocentrisk för att ta emot hjälp av dom som kan hjälpa" - och även om det är något jag själv har svårt att leva upp till så tycker jag ändå att det är något man borde komma ihåg. Hoppas vi syns på lördag, det vore roligt, det var ju ett tag sen sist! :) Kram!

2006-09-21 @ 04:03:50
URL: http://joannathilen.blogg.se
Postat av: Nina

en stor kram till dig gumman, för att ge lite kraft. Du fixar det.

2006-09-21 @ 09:14:15
URL: http://ninasblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0