Det slog mig plötsligt.


Plötsligt slår det mig att det är få saker som är så vackra som en aria. Finns en massa dålig opera där ute, men de som är bra... herregud vad bra de är! Så vackra, så mäktiga. Bara överväldigar en. Lite som den kalla vattenstrålen igårnatt.
Inatt tillbads porslinsguden hemma hos mig, i ett något plötsligt religiöst infall. Jag fick ingen ro. Drömde om att bli stucken av bin, allting är ställt på tvären idag känns det som och jag är tröttare än tröttast. Utmattad.

Jag var ute och handlade idag, träffade Lollo på vägen. Sen har jag stått och lagat en massa mat till en vecka framöver. Det känns nyttigt. Men inte tagit mig ner till tvättstugan än. Vet inte varför det ska vara så förbannat jobbigt. Hade gärna velat kunna boka tid, inte behöva sitta där nere i timmar och vänta på en maskin. Nej gott folk, Annelie kommer hit snart för att hämta sina prylar som hon lämnade kvar igår. Efter det ska jag försöka tvätta det viktigaste och sen ska jag sova. För jag är äckligt trött.

/Bell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0