Mr Oinkbaum

Helloj alla,

Nu sitter man här hemma igen och det känns himla skönt... Som ni vet dog min dator och jag fick fara runt, fram och tillbaks till skolan för att läsa min mail och annat skoj... Men nu är datan igång igen som sagt och det känns skönt.
Gårdagen spenderades med att flytta. 22 timmar tog det. 22 långa, ensamma timmar. Anledningen till varför det bara var 22 timmar var för att päronen och brodern min var på besök. Jag vägrade ta hjälp av dem så jag fortsatte flytta över saker sen efter att de åkt (: I wanted to do this on my own... So I did. Och det känns skönt. Men imorse, runt halv 7 ville jag ge upp. Precis som jag ville ge upp innan jag kommit fram till Kista, när jag cyklade från Uppsala till Sthlm... Runt Akalla, som är ungefär 5-6 km från Kista, ville jag ge upp. Men jag bet ihop, som igår, och fortsatte... För jag gillar att genomföra påbörjade projekt. Så blev jag klar, runt 5 över 7 imorse och fick gå och lägga mig och sova till halv 10 när nycklarna skulle in... Trött som as, satt jag på bussen.
Sen blev det nappytime till 12 och sen dess har jag bara pluggat, rebootat datan och suttit hungrig. Trots att jag har mat hemma. Godis har jag också, men vill inte ha det heller... De bara står där och väntar på att bli uppätna... Men jag har ingen lust till det. Hittade ett par gamla jeans som satt lite tajt på mig innan, och som jag sen la undan för de började sitta lite väl för tajt... Och tänkte jag skulle prova dem. Och se på fan de funkar. Vill inte ta av mig dem nu... Känns lite som en fluke. (:
Känner mig rätt slut efter gårdagens eskapader :P Men värre var det i lördags... Mådde inte helt som jag borde ha, tror jag.
Det var som sagt utgång i fredags. Jag och A, en drinkbok och lite tid. 5 timmar, har jag för mig. 6, kanske. Satt vi och findrack hemma hos mig. Man hinner få ner en del, på de timmarna. Sen bar det av till Orvars. Där vi satte oss i ett större sällskap, i vilket jag kände igen ett ansikte. I, som jag pluggat ihop med. Vi pratade lite och jag flörtade lite smått med L. En sötnos som bjöd på en massa öl. Bad, bad idea... Men ändå inte, för det var trevligt... Man fick prata en massa, röka för mycket och sen for vi hem, jag med ett nytt telefonnummer i fickan och A med en viss hungerkänsla :P
Det roligaste på den kvällen, eller nåja, det intressantaste som man kan dela med sig av är väl att vi fick skjuts in till stan av en lapplisa (= Han hade stått och skrivit en bot, och småpratade med oss om ett par lampor... Och jag kom på den brillianta idén om att fråga om skjuts. Och han sa ja. Så vi hoppade in där bak, i den minimala, Nissan Micra(n) som han körde och det bar av mot Orvars (:
Dagen efter ställde jag in min inflyttningsfest för att kvällen och morgonen hade spenderats hängandes över Ulrik, porslinsguden.
Kan vara dessa två händelser som gjort att jag kommit in i mina gamla jeans? Att jag tillbad porslinsguden en dag, och spenderade nästkommande 22 timmar med att arbeta som en slav... Ja, jag använde den liknelsen.
Yes yes. Nu ska jag försöka få ordning på tankarna, duscha och sova... I need to rest (:

Älskade pojk, you are always on my mind (: A.T. I don't know why... but you're always on my mind. And I'll see you soon :)

/Bellis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0