Det blev lite fel tror jag...


Halloj alla,

Jag tror det blev lite fel, eller så blev det inte alls det. Nina, jag måste säga det att du har helt rätt i det du kommenterar. Jag har sållat en del, och jag lever än. Det är ni som är kvar som ska ha tack. You stuck around, och jag uppskattar det. Såväl som jag uppskattar er och er vänskap. Vad jag tror att jag gjorde fel i var att jag skrev i fel tillstånd, jag riktade inte min "ilska" mot rätt person utan det blev generaliserat. Och det slutade lite som mitt eget pittyparty.
Missförstå mig rätt; jag har valt att plugga allt detta. Jag trivs otroligt bra med mina val, men i och med att alla kurserna går parallellt med varandra så blir det lite tufft ibland. När allt hopar sig. Jag var lite arg just då, eftersom jag skulle redovisa ett PM, jag just hade skrivit tenta i en 4 poängskurs om Sovjet och mitt uppsatsskrivande hade stannat av en sekund... Jag hade bara lite för mycket att göra för att kunna ta kritik, av den icke-konstruktiva typen. Jag blev bara lite smått arg. Men det är en övergående känsla och jag känner att jag varken har tid eller lust att ägna mig åt en annan människas missriktade aggressioner. Nej istället tog jag mig tiden att äntligen fixa mitt hår.
Ge det lite näring och återuppliva det. Jag har en kur. Inte dyr och tar inte mycket tid heller... Nu har jag nytt hår, tack och lov. Not a day too soon. Och när jag höll på att fixa och dona med det beslöt jag mig att efter år av misshandel ska håret få vila och återhämta sig ett tag... Det lär inte bli lätt att hålla tassarna borta från det men jag tänkte jag skulle skaffa mig en ny hobby... :P

Yes yes. Jag har en massa skoj att skriva om men jag ska nog ta och dricka min kopp kaffe och kanske ta en nap. Nappytime is fun-time (:

Smell you later,
/Bellis

Kommentarer
Postat av: Nina

äh, vafan, din blogg, ditt liv! Vi som känner dig vet att du läser som du gör frivilligt, och att du trivs med det "för jag måste ha massor att göra annars gör jag ingenting!". Bloggar har man väl för att bara få skriva ur sig all ilska, och slippa ta ut det på någon direkt. Är man korkad nog att ta åt sig (om man inte borde det förstås) får man skylla sig själv, och dessutom känner man dig nog inte särskilt bra då. STOR KRAM, vi ses imorrn, ska bli såååå kul!

2006-10-13 @ 16:59:08
URL: http://ninasblogg.blogg.se
Postat av: Nina

oj, läste precis Cecilias kommentar... erhm. Ja, alla andra utom Cecilia är dum :)

2006-10-13 @ 17:00:42
URL: http://ninasblogg.blogg.se
Postat av: Cecilia

Grejen är att jag tar åt mig av allt så det är så skönt att du säger att du skulle ta upp det med mig om det skulle vara något (Ja, Nina jag är nog lite dum ;). Jag har så lätt att hitta fel i mig själv (måste sluta med det...) så blir jag jätteorolig. Det kan bero på en annan blogg oxå... Jag vill helt enkelt inte vara ovän med någon, jag behöver er så mycket i mitt liv; Belma, tänkte på det att det är när man har det tungt som man ska använda sig av sina vänner och klaga av sig så att man känner sig lite lättare. För om man håller allt inne så kommer man att spricka som en liten ballong en dag.
Ja, ja, det var skönt att skriva av sig lite. Sitter fortfarande å pysslar på Norrlands till morgondagen. Tur att jag får träffa trevliga människor imorgon annars vet jag inte hur jag ska stå ut.
Största kramen!!!!

2006-10-13 @ 20:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0