Volontär



Halloj alla,

Japp, det är officiellt nu... Jag har alldeles för mycket dötid på händerna. Så istället för att dega hemma anmälde jag mig till Volontärbyrån och ska ut på mitt första uppdrag imorgon. Något som är min specialitet; mässor. Jag ska jobba på SACO-mässan torsdag och fredag. SACO-mässan, för dem som inte vet är den stora utbildningsmässan. Den som jag gissar att många av er gick på innan ni sökte till Universitet.
Jag ska stå där och informera den yngre generationen om volontärjobb, och så tänkte jag gå runt och samla på mig en massa roliga pennor och annat skoj. Jag älskar mässor. Massa folk, massa information men framförallt: pennor och annat skoj med logotyper av diverse slag. Jag älskar sånt. Men ni vet mig, ett barn. Ett stort, glatt barn. Med en social förmåga som sträcker sig från här ända ner till Älvsjömässan... där SACO-mässan hålls.
Jag är hormonell nuförtiden. Vart grinig på M idag igen, och idag med var han förstående. Och söt. Och jag förlät honom, just därför. Fastän han inget hade gjort. Och jag saknar honom. Vi får inte ses på ett tag :( Jäkla scheman som inte klaffar. Och att han bor så långt bort och jag som är envis. Bah! Alltid ska det vara nåt som ska vara upp-och-ner, men vi har sagt att vi ska ta oss till Julmarknaden i Gamla Stan ihop. Och handla smörknivar och vara allmänt mysiga och på Julhumör. Men snön verkar inte vilja göra debut och Julmarknad utan snö är som vaniljglass. Kanske okej ibland, men inte alls det man är sugen på egentligen.
Subliminalt meddelande: Jag gillar inte vaniljglass. Och jag är trött.
Har sett nya Family Guy, pratat med M, fjantat mig med bror, ätit gott, lagat mat, tvättat och nu ska jag bara lägga mig och sova en liten stund. Imorgon är det mässa-tajm! (:

/Bellis

Kommentarer
Postat av: Joanna

Scheisse, värst vad du är ambitiös! :) Kan du inte ta en cool penna till mig med? :D Idag har jag varit väldrig ambitiös också iofs, fast det är bara för att jag får betalt. :) Snodde en chokladkaka från jobbet (vi får tonvis varje vecka...) som jag ska sysselsätta mig med ikväll. Min hårddiet går inte så bra. :( Men lite. På lördag kväll tänker jag spräcka den rejält däremot. När ska vi komma? Vet inte om Johanna kommer orka gå ut, hon kommer nog inte vara i Uppsala förrän 18-19, och hon kanske vill bara vara hemma och packa upp eller nåt. Men Emma tar jag med mig! Btw, på D-fronten går det ingenstans för tillfället. Men men.

2006-11-23 @ 20:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0