Svårt att inte bli poetisk...


Halloj alla,

Dagens tema: Lyrik. Även sömn vore ett bra tema. För det är något jag sysselsatt mig med på heltid. Mina dagar börjar te sig väldigt likt varandra; vakna, läsa, laga mat, diska, städa, prata med M, sova middag, kolla på nån serie, sova mer. Och sen börjas det om igen. Föreläsningar har jag lagt av med. De gör ingen nytta alls. Och så slipper jag åka fram och tillbaks. VG på de två sista kurserna. Kanske kan jag hålla VG på hela terminen, det vore lite fräsigt.
Så har jag vart i Sthlm massor, hos M. Och nu har han blivit med katt gånger 2 som vi döpte till Patty och Selma (efter Marge:s systrar i The Simpsons). Jag är styvmor till die katzen, och med tanke på att jag ogillar katter och de mig så verkar denna relation snäppet bättre än de tidigare. Selma och jag kommer bra överens, hon är skygg för alla och jag gillar inte katter som busar och rivs så när vi ses är det utan klor. Det är lite mysigt.
Annars händer inte så mycket i mitt liv. Det är samma väder hos mig som hos er, bara det att jag slipper se hur det är om morgnarna. För allt jag vet finns inget mellan eftermiddag och natt. Tänk vilken lyx. Men det unnar jag mig själv eftersom jag varit duktig denna terminen. Nåt annat jag unnat mig är en massa shopping. En massa. Både för hemmet och kläder, skor, smycken, väskor. Allt man kan tänkas. En hobby jag hade lagt på hyllan ett tag.
Och så fyller jag år snart, och man ska önska sig något. Jag önskar mig pengabidrag till min kommande tatuering. Alla bidrag uppskattas lika mycket. Jag har velat göra den här väldigt länge och har fått den uppritad av den bästa, min favvis, så nu är bara pengarna som står i vägen. Det saknas en liten slant till för att förverkliga min dröm. Så nu vet ni vad jag önskar mig. Och snart får ni ut inbjudan till min födelsedag, jag hoppas ni gör er tid för mig annars får vi ses vid något mer casual tillfälle.

Hoppas ni njuter av detta vädret minst lika mycket som jag gör och att ni är lika glada som ni förtjänar att vara.

Lots of love,
Bellis

Kommentarer
Postat av: Joanna

God dam'it. Jag är så less idag. Så jääävla less. Vill slå någon.

2006-11-20 @ 16:49:48
URL: http://joannathilen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0