It's time to play the game...

Halloj alla,

Nedrans vad jag är trött. Och tröttare kommer jag bli för jag har inte hunnit... Nåja, inte orkat packa... Kikade på en massa stand up, skrattade väldigt gott och hade lite ångest över honom. Men ni vet, det hör visst till (:
Imorgon bär det av till Malmœ. Länge sen sist, någon månad sen nu. Sist vart man på Morrisseykonsert. Fan vilka minnen man har med sig från den resan. Det mesta från Danmark. Fra København. Jisses what memories, and this summer so many more to come... Förhoppningsvis.
Idag var det registrering på Filosofin.
Det blir 1900-talets, samt Antikens filosofi som kommer att studeras i sommar. Och det känns väldigt trevligt. Och så slipper man hela det där galna jobbsökandet. Och jobbandet... Känner att jag vill jobba i en glasskiosk. Vara fasligt lågavlönad men ändå trivas. Jag vill ha ett sånt jobb nu. Inte ännu ett kontorsjobb, med ännu en sommar instängd i ett trist kontor med en telefon som ringer oavbrutet och man bara finner sig själv stirrandes ut genom fönstret, drömmandes om barndomens oskuldsfulla somrar... Nej, och heller inget frisörsjobb.
För påfrestande.
Jag vill jobba i en glasskiosk, helt enkelt. Det känns på nåt vis ganska enkelt och underbart på ett sånt där oskuldsfullt vis... Och det saknar jag. En tid som jag inte förknippar med ångest. Med pojkvänner och as. Bara jag, en vän, en varsin glass och solsken över en äng. Det saknar jag. I år ska jag försöka komma iväg så fort som möjligt... Från Sverige och alla obligationer som finns här. Bara en liten minisemester med A? Eller kanske på en liten rundtur i Grekland, solo? Nej inte solo. Ner till Frankrike med F? Nja, det återstår att ses.
Jag vet bara en sak. Iväg bär det. Innan Roskilde, innan alla bra konserter. Innan sommarvärmen, den där härliga hettan sätter igång... Jag behöver semester... En riktig, gammal hederlig semester. Stones har en poäng i sin låt 19th nervous breakdovn. Det vill man bara inte uppleva. Don't want that at all. Så jag kilar iväg och får en liten break (:
/Bellis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0