Ett uppvaknande..?

Halloj alla,

Idag, igår och hela helgen har varit så fyllda av den mest fantastiska musik mina öron mötts av på många, MÅNGA år. Och jag vandrar kring här hemma i ren extas. I ett lyckorus utan dess like. Nu är man i finfin form (: Efter en helg hemma i det nya huset, med VH1:s rock weekend. Bara en massa hårdrock, bara en massa underbar musik och så dokumentären om Gn'R, med en faslig massa intervjuer med Slash. Slash gott folk, som jag haft en livslång förälskelse i. Denna underbart begåvade artist, och fasligt snygga karl.
Nåja, det spelades massvis med bra musik. Queen, som jag givetvis skuttade runt till. ACDC, en grupp min mor också finner väldigt bra. Men till vilken jag körde något jag valt att kalla; extremkaraoke. Jag, tvn och ingen text. Nåja, nog för att jag kan alla texterna utantill ändå... Men jag ylandes och mamma som gång på gång ber mig att dämpa mig, för hon vill höra skönsången och inte en smått extatisk Belma. När det till slut avslutade deras ACDC- maraton med min favoritlåt "You shook me all night long" klev mor ut på altanen i rädsla för sitt eget liv. Jag sjöng och sjöng, och trummade och tvn höll visst på att sprängas på grund av den ohälsosamma ljudnivån. Men det är ju så sällan man ser på tv numer för det är bara skräp på, och när de väl spelar något bra vill man ju passa på att njuta av det.
Sen följde dispyten som alltid följer en eftermiddag med ACDC, och Black Sabbath. Vem är den bästa sångaren. Jag tycker Brian Johnson, mor tycker givetvis att Bon Scott är det. Men samma sak i Sabbath, jag gillar Dio mor gillar Ozzy. Mor är så konventionell. Hon är så fasligt konventionell när det gäller musik. Men det är kul att tjafsa lite med henne, för hon kan så mycket så lär man sig massor. Men jag tycker ändå som jag gör. Brians röst håller bättre i höga toner än Bons och dessutom så har han ett bredare röstspektrum att arbeta med. Säga vad man vill om det, jag tycker som jag tycker.
Dock fälldes inga kommentarer när de spelade Queen. Som är heliga för mig. Dem snackar man inte illa om i min närvaro, för då blir jag nervös och hatisk. (: Sen var det massor med Motörhead och Led Zeppelin, och både mor och jag kunde komma överrens om att dessa två grupper var fantastiska oavsett bandmedlemmar (=
Nåja, blev en musikhelg, med vissa inslag av tyskaplugg och diverse analyser som jag filar på. Produktiv helg i det stora hela, även om musik var huvudingrediensen. Det och matlagning, som jag älskar. Och päronen klagade inte på maten, och sånt uppskattas (:
Nåja nu är hon sent. Jag ska upp tidigt imorgon och träffa en hel massa människor. Honom med hoppas jag, honom med (:
/Belma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0