En cykel...


Halloj alla,

Man ska börja med det som har högst prioritet, och det är inte min huvudvärk, nämligen att allas våra Lordi vann igår (: Och därmed har helvetet frusit över till is. För många av er vet säkerligen vad jag menar, men för er som inte förstår denna kvasianalogi så kommer förklaringen här;
Temperaturer i Finland


15°C (Det blir inte varmare än så här i Finland, så vi börjar här)
- Spanjorerna tar på sig mössor, vinterjackor och handskar.
- Finländarna solar.

10°C
- Fransmännen försöker förgäves starta upp centralvärmen i sina hus.
- Finländarna planterar blommor i trädgården.

5°C
- Italienska bilar vägrar att starta.
- Finländarna cruisar i cab.

0°C
- Destillerat vatten fryser.
- Vattnet i Vandaån blir lite tjockare.

-5°C
- Folk i Kalifornien håller på att förfrysa.
- Finländarna grillar den sista korven före vintern.

-10°C
- Engelsmännen sätter på värmen i sina hus.
- Finländarna tar på sig en långärmad tröja.

-20°C
- Australienarna flyr från Mallorca.
- Finländarna slutar fira midsommar, hösten har kommit.

-30°C
- Folk i Grekland dör av kyla och försvinner från jordens yta.
- Finländarna börjar torka tvätt inomhus.

-40°C
- Paris krackelerar sönder i kylan.
- Finländarna köar vid korvkiosken.

-50°C
- Isbjörnarna börjar evakuera nordpolen.
- Finska armén flyttar sin vinteröverlevnadskurs till senare i väntan på riktig vinterväder.

-60°C
- Korvatunturi förfryser.
- Finländarna hyr video och stannar inne.

-70°C
- Den falska jultomten flyttar söderut.
- Finländarna blir frustrerade eftersom det inte går att lagra Kossu (Koskenkorva) utomhus. Finska armen drar ut på vinteröverlevnadskurs.

-183°C
- Mikroberna i maten överlever inte.
- De finska korna klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.

-273,15°C
- All atombaserad rörelse stannar.
- Finländarna börjar säga till varandra “Perkele, vad kallt det känns ute idag”.

-300°C
- Helvetet fryser till is.
- Finländarna vinner Melodifestivalen.
 
Så gott folk, det har blivit alltför evident vad som skett. Finlan vann ju, och genast sjunker temperaturen även här uppe. Så för alla er som väntat på att få något jobbigt gjort i rädsla för misslyckande, fear not. För kan ett par monsterrockare från Finland vinna ESC så kan banne mig grisar snart också flyga...
Nåja, mitt huvud är på sprickningsgränsen och tvättstugan kallar. Men jag är likförbannat glad. Fick väl nån form av konfirmation igår på att allt är väl, att allt ändå löser sig förr eller senare. Pratade med min gode vapendragare Alex hela vägen från Floggan hem, en promenad på 45 minuter klockan 5 på morgonen. Det var ljust ute och sånt där crisp weather, ni vet. Det var så skönt att få röra på sig efter en kväll av sittande. (:
Hade himlans trevligt hos J. Var skoj att få träffa alla igen. Himla länge sen sist.
Idag verkar vara min turdag i allmänhet. Hittade mina favoritbyxor som jag trodde försvunnit för gott. Fick en cykel, och glädjen infinner sig. Det kan inte bli bättre än så här på en alldeles vanlig söndag... Så är det gott folk.
Gör nu nåt riktigt wild and unexpectedly crazy, since hell has officially frozen over ;)
/Bell


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0