1900-talets filosofi


Halloj alla,

Visst har jag en ljuvlig rubrik? Den kursen ska jag gå i sommar, funderar på att klämma in en till (: Mer filosofi till folket, säger jag. Och menar det [:
Har sysselsatt mig med en massa morfologi, syntax och diverse andra roligheter som fornnordiska och Gustav Vasas Bibel, på gammelsvenska. Sköj, sköj. Och så han ja... Han, han, han, han, han. Und so weiter. Nej vänta; and all that jazz.
Mp3:n har fått en extreme makeover. Har klistrat på tre hjärtan. Underbart. Själv sitter jag i en Rage against the machine t-shirt med en enorm bild på Che Guevara på framsidan. Sweet irony. Men ursäkten är att det är en lånetröja. Jag sov borta inatt. Kikade på Kopps till sent. Och som alltid fick jag världens skrattattack när Torkel tappar sin tupé. Vilken fantastisk scen det är. Sen blev det lite schlager igår, det måste jag erkänna. Och jag skrattade och skrattade. De måste skämta. Hela den där tävlingen och alla bidragen såg ut och lät som skämt. Gud så pinsamt. Men Lordi var bra, dem gillar jag (: Och Carola var duktig, men de där byxorna sved att titta på. Fasligt fula. Usch.
I övrigt har det vart en intressant utveckling på veckan. Fick ett sms av en viss herr A igår, där han glatt konstaterade att han hade gotten laid. Intressant tänkte jag för mig själv men skrek rakt ut på stora torget; Herregud detta måste vara ett parallellt universum där han får ligg före mig. Sen kom vettet ikapp mig och jag insåg; eww, jag är inte en sån där människa. Skäms på mig. Och så for jag iväg på filmkväll, och skrattade gott och käkade en godisbit eller två. (=
Imorgon är det tyskatentor. Det ser jag inte alls fram emot, men även sånt måste göras... Tyvärr. Och så vill jag gärna hälsa på hos J, tycker inte vi setts nåt på evigheter, mer än tre korta sekunder på skolan... Trist.
Nåväl, nu är fikapausen över och jag ska återgå till mitt evighetspluggande.
På återhörande.
/Bellis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0