I'm not every girl...


Halloj alla,

Skrev ett så väldigt personligt inlägg senast och visste inte hur man tog bort det. Satt och läste igenom det och kände att så nära vill jag nog inte släppa in folk. Inte riktigt redo för det.
Funderar rätt starkt på att uppsöka en psykolog. Känns som att det finns en del för mig att jobba på. Jag mår visserligen väldigt bra just nu, är inne i en bra period. Men jag känner att det dalar lite just nu och jag vill inte ner i en sån där ångestfylld period igen. Jag vet att jag har en hel del att bearbeta, som jag inte riktigt kan på egen hand. Och man vill ju inte besvära folk runt sig.
Kanske gör det denna gången... söker hjälp alltså. Vore nog bra för mig att få ut all smärta.
Idag är en sån där pluggdag igen. Ska strax ner till Carolina och inta pluggpose (: Öppet till 21.00 idag och som vanligt lär jag väl stannat till en kvart innan stängningsdags. Sen ska jag sova. För det saknar jag. Sömn. Och kaffe, men vet inte vart jag ska gräva fram det. Vill ha riktigt gott kaffe. Har inte druckit kaffe på väldigt länge nu och jag saknar dess ljuva runda smak.
A och jag har blivit tajtare, men jag känner mig lite ambivalent inför det. Skumt egentligen, trodde det var det jag ville... Men sånt vet man ju aldrig, vad man vill förrän allt serveras på ett silverfat. Då vill man välja och vraka, och det är inte alltid huvudrätten som är intressant. Jag är en sån där förrätssmänniska. För och efterrätt. Men vad gör man med huvudrätten? Vad vill jag, egentligen?
Inget seriöst åtagande i alla fall, eller..? Kan inte nån bestämma åt mig? Bara tala om för mig hur jag ska göra. Denna ambivalens kommer en dag bli min död. En dag om många många år.
Det är väldigt trivsamt, om än stressigt, att vara jag just nu. Vet egentligen varför jag är så down with the blues idag. Men det är nog sömnbristen. Kanske ska ta en powernap innan jag far till Carolina.
Jo så gör jag.
Vi ses sen,
/Bellis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0