Didn't we almost have it all?

Halloj alla,

Sådär lagom glassig dag idag. Dock med en massa huvudvärk och en massa snurriga frågor i huvudet. Måste nog ta mig ner till sjukhuset imorrn och kolla upp en grej. Har haft det på hjärnan en stund nu och varje gång man ska gå och lägga sig är det där och snurrar i huvudet.
Ryggont och knäont. Usch, varför ska man alltid ha ont nånstans eller bli sjuk jämnt när man är ledig? Aldrig någonsin har man bara fått njuta av ledigheten. Sitter redan och är uttråkad. Vill hitta på nåt. Something fun (:
Men vet inte vad, och än mindre med vem. Funderar på att färga håret igen, eller det kommer jag att göra dock vet jag inte i vilken färg denna gången... Röd igen? Jätteintensiv röd, kanske? Eller rosa? Fast då måste jag bleka håret och så blir det sådär underbart orange, fast nu har det växt ut för mycket så det skulle bli blont i botten och orange i resten av håret... Vilket jag iofs haft innan och trivdes med det, hmm... Eller nån mörkare nyans? Tillbaka till brun? Svart? Lila, igen?
Help me!
Vilka i-landsproblem man har. Och det är så fantastiskt hur lite jag uträttar under dagarna... Gör inget alls. Och jag vet; njut av ledigheten... Men jag kan inte. Jag vet inte hur man "njuter av ledighet". Jag har gjort allt som folk sagt åt mig att jag skulle tyckt om... Vart ner på stan och lunchat, shoppat lite, lyssnat på musik, kollat på film, läst, städat, vart ut och gått, tittat på tv, skrivit (massor, och åter massor), pluggat (skrev färdigt en uppsats som ska in innan sommaren), pratat i telefon, fikat med Frida, tänkt på honom, hjälpt kusin vitamin med en massa grejer, fixat musiklistorna, surfat runt, fixat naglarna, och allt detta på tre dagar!
I'm bored. Skulle undervisa en pianoelev idag, men det ställde jag in i förväg för jag trodde jag skulle göra nåt vettigt. Nu hoppar Jonas in istället. Borde inte ha ställt in det.
Vill egentligen bara åka till Teneriffa eller någonstans. Vill bort. Vill till lite varmare klimat. Bara några grader varmare, inte mycket. Just a little bit. Som förövrigt också är en titel på en låt som 50 Cent spelat in. Och anledningen till att jag tar upp det är för att jag är uttråkad.
Bättre titel på detta inlägg;

Tristesse.

/Belma

Kommentarer
Postat av: Anonym

I Barcelona är det 23 grader och solsken! Nämner det bara...

/G

2006-04-03 @ 21:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0