Hjulet snurrar, men hamstern är död.


Halloj alla,

Vilken dag det har varit idag. Man känner sig smått populär. Sånt är kul. Dock är jag lite förvånad att städgubbarna ser vår korridor som någon form av cafeteria eller deras egna privata krypin. De blir bara fler och fler som kommer och käkar hos oss. Och går igenom våra skåp. Hmm, städpojkar, så får man inte göra... Nåja. (=
Det ska flyttas till hösten.
För min del givetvis. In i ett nytt rum, högre upp med badkar (: Har saknat att ha badrum hemma istället för att dela dusch. No offence men jag är lite lat av mig och orkar inte stå och torka av mig på stubben. Och sen gå ner för en hel korridor för att komma hem igen... Nåja det låter mer melodramatiskt än det egentligen är, men varför inte vara bekväm om man nu har möjlighet att vara det, inte sant?!
Det är något rofyllt över den här dagen. Känner mig at ease så att säga. Väldigt lugn och välmående, trots den ihållande kvasiförkylningen. Det har varit en lugn och behaglig sommardag. Även om persiennerna varit fördragna, så känner jag solens strålar smyga in i alla dessa mörka vrår. Jag ser fram emot min flytt mer än någonsin. Man behöver inte dra för persiennerna, för på tredje våningen går det inte folk utanför och man har definitivt inget cykelställ precis utanför fönstret så allt och alla ser in om man mot förmodan skulle lämnat persiennerna uppdragna. Man blir ganska så isolerad här, märker jag. Om man inte är exebitionist, vilket jag inte är. Så det här rummet har funkat lite som min egna privata bunker... =/ Väldigt trist när man tänker efter. Så det är god tid att jag rör på mig, byter miljö, människor och kanske även vanor. Who knows. Nåja, man ska kanske inte gå omkring och tro att mirakel sker. Men det kan inte skada att få byta miljö lite (=
Yes yes, it'll be dandy. Plus att man får tillfälle att ställa till med kalas, sånt uppskattas alltid. Från mitt håll sett i alla fall, att ha alla vännerna samlade på en och samma plats. Kalas kalas.
Nåväl, nu ska jag börja göra mig i ordning och ta mig söderöver. Till Sthlm närmare bestämt.
Smell you later guys,
Belma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0