Sing for the years, sing for the laughter, sing for the tears...


Halloj alla,

Idag har det städats här hemma. Jag blev visst biten av städkrypet och började tidigt med att slänga saker jag sparat alldeles för länge. Sedan var det dags att installera nya hyllplan i garderoben, få ordning på vad som visade sig vara närmare 30 par skor, och hitta nya platser till lite allt möjligt. Gamla prylar, minnen, fotografier från platser man glömt att man besökt och av folk som man lyckats förlora kontakten med längs livets gång.
Jag blir alltid så himla glad när det är fint här hemma, och trots detta faktum så struntar jag alltsom oftast att städa. För det är ju så fasligt trist om man inte är på hugget. Och jag får ju dessa städrelaterade infall alldeles för sällan. Men jag är nöjd idag. Himla nöjd. Ska fixa och trixa lite till, eftersom jag får en alldeles ny säng imorgon. Det fick jag visserligen veta alldeles nyss. Min söta mor ringde och talade om för mig att hon och söte far skulle komma hit med en ny säng till mig, som de hade inhandlat idag på deras allra första semesterdag. Jag tyckte att det var ett alldeles ljuvligt sammanträffande att jag hade städat här hemma idag. Annars hade jag fått stressa ikväll.
I övrigt har jag, idag, anmält mig till Nordens största statistregister. Får se om man kan få någon liten roll nånstans (: Vore skoj att se sig själv i någon film. Bah! Och så skulle det vara trevligt att få jobba med nåt man faktiskt tycker är kul... Det vore nåt.
Nåja, nu tänkte jag ta och måla om i hallen. Blir troligtvis himla tjusigt. Det ska inte bli något spännande, bara vitt och fräscht. (:
Så, smell you later guys,
Bell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0