Matrix

Halloj alla,

Nu har det flyttat in en tösaflicka in mittemot mig, från Italien. Trevlig men hon kommer få det jobbigt i vår korridor. S och jag har en del scheman och städschemat här har aldrig funkat. Under sommarmånaderna brukar det i regel vara väldigt skitit här eftersom varken han eller jag är här mycket. Och hon har vart här en dag och vill genast sätta igång och ändra på saker och ting. Fine by me, men det är bara hon och jag i korridoren och jag åker imorgon... I should feel sorry for her, but nah it wouldn't be my style.
När vi ändå är på temat Italien vill jag nämna Matrix, en man som gjorde mitt VM lite roligare att se på. Matrix är givetvis Marco Materazzi. Jag gillar hans otaktiska stil, sättet han spelar på är så passionerat om än lite barnsligt. Det är något väldigt charmigt över honom, han är ingen favorit någonstans trots att han oftast är den som sätter de snyggaste, och flesta målen. Jo, Matrix vann mitt hjärta helt detta VM. Även om förstaplatsen är ohotad, Klose. Miroslav Klose är enligt mig den absolut bästa målskytten, och i övrigt absolut bästa fotbollsspelaren. Han är duktig på att assistera, att sätta målen och han spelar rent. Inte ett enda gult kort. Finfin fotboll.
Bah! Jag sitter här i tristessens högsäte och drömmer mig bort. Kan inte denna jävla sommaren bara bestämma sig om den är här eller inte! Ursäkta det ovårdade språket, men med fotbolls VM över vill man återigen röra sig ute och det är kallt och äckligt väder och jag vet inte om jag ska ha jacka eller inte. Och tar man med sig jackan så blir det sol, lämnar man den hemma så blir det regn. Och om man mot förmodan skulle välja kläder som passar vädret så blir det så ofantligt varmt, nej hett så man knappt står ut. Jag mår bara illa på tanken att man aldrig ska få ha ordentligt väder! Antingen sol och sommar, eller regn och höst...
Men jag ska plocka fram min rullator, Bingo-bricka och mintgodis och sätta mig med alla andra kärringar som gnäller om småsaker som vädret.
Äntligen är man inte längre så fasligt förkyld som innan, solet tittar ju fram lite då och då och ni mina vänner är himlans saknade men fortfarande på ett ganska trivsamt och inte påfrestande sätt. Vi får ta och ses snart tycker man. (=
Men nu ska jag lyssna klar på Janis Joplins låt Take another little piece of my heart och sen ska jag dricka ur min Fanta tillsammans med filmen Cabaret, med självaste Liza Minelli. Now, how gay's that?! As in happy-gay (=
/Bell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0