Right makes might


Hello you guys,

Idag har jag haft en väldigt händelserik och alldeles underbar dag. En sån där som man ser i Sex and the city eller liknande filmatiseringar av vad singellivet "ska" vara. Det är sällan man har dagar som dessa, om alls. Så man får njuta av dem medan de är där, inte vända ryggen till och gå iväg. Och visst missade jag museibesök nummer 2 men han var värd det, och jag med (:
Så, nu vet ni det också... Hehe.
Gudars himmel vad vissa dagar kan vara bra, helt oväntat bra. Det närmsta perfekt man kommer, i detta livet. Jag är mållös, och för dem som känner mig vet att detta är ett fenomen som inträfar väldigt sällan. Väldigt sällan. Men som sagt, he cought me off guard and even if there was a guard, like there always is, he made me drop it with his charm and witt. Jag älskar utbildade, smarta och framförallt osmidiga människor.
Han var inte 'slick'. Han fällde inte kommentarer, han hade inga raggningsrepliker, utan bara ögonkontakt, en trevlig konversation och ett leende som fick mig att falla som en fura. Han hade längden och åldern inne, och bruna ögon. Belma (en referens i tredje person) älskar såna bruna ögon. Han har det jag vill ha, inte i mig själv utan i en kille. Han var intresserad av samma saker som jag, och ogillade samma saker som jag. Han är berest, och trevlig. Väluppfostrad och alldeles för bra för att vara sann.
Han har trevliga polare, arbetskamrater och en rolig liten kineschef. Han har ambitioner men är verklighetsförankrad. Och framförallt... tror det finns två framförallt nu, haha. Han är genuint charmig, på ett blygt men ändå rakt-på-sak sätt.
Jag är lite bettuttad (med reservation för stavfel), som ni märker.
Han fick mig på jättegott humör, om inget annat. Alex var råförbannad på mig när jag berättade att jag inte tog hans nummer och att jag inte gav honom mitt. Men jag hoppas på fler möten och fler samtal. Mest av allt hoppas jag på fler leenden och så många fler skratt ihop med honom. Haha, en sån här tisdag vill jag att alla ska ha, oavsett ålder och tidigare karma. Jag är så förälskad i denna glädjen, i dessa känslor. På riktigt. Inte något som man tvingar sig själv till att känna.
Nu är förtrollningen bruten, en gång för alltid. Once and for all. No more bad luck, ever. It's rained, no, it has poured for when it rains it pours. But now it's all about rainbows and sunshine, from now on anyway.
Vi kanske ses imorgon, kanske inte. Kanske aldrig igen, men jag vet en sak. Han gav mig mitt förtroende tillbaka. Allt som jag en gång mist har han givit mig tillbaka. Och jag är honom evigt tacksam för det. Evigt tacksam (för att understryka).

Tack för ikväll, jag vet att det slutar abrupt men jag måste sätta mig nånannanstans för min rygg gör djävulskt ont.

/En bettuttad (med reservation för stavfel än en gång) Belma

PS. Jag vet att vissa referenser till honom är i dåtid och vissa i nutid. Klaga inte, jag är något smittened with him. Therefor I don't answer to the laws of grammar. DS.

Kommentarer
Postat av: Nina

oooh, I need more details!!!! Luncha nån gång nästa vecka kanske? Vi kan ju msn:a om det... kramar

2006-01-25 @ 07:56:02
URL: http://ninasblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0