Just the thought of you...

...makes me stop just before I begin...

Hallo förövrigt,

Idag har varit en sån där dag man drömmer om att ha nån gång i livet. När allt går som på räls och inget av det är resultatet av noggrann planering.
Det började som bekant med en 'tidig' fika med flickorna på ett mysigt kvasi-tant café. Med en gigantisk kopp kaffe i hand, á la Friends i Central Perk, satt vi och diskuterade lite allt möjligt. Uppdaterade varandra helt enkelt. Statusreport Dr. Spock? Yes Scotty! (den var bara för dig Marcus :)
Efter fikat hade alla flickorna obligationer, utom jag som gled med N för att fixa med nån telefon det var lite knasigt med. Trots att jag tänkt gå hem och kika på nån film. Bra beslut var det, för efteråt kom jag på att skolan inte blivit besökt på ett tag (en dag rättare sagt) och att jag gärna ville ha papper från min missade föreläsning.
Sagt och gjort. På väg ner i trappen kastar jag ett getöga på apburen och känner igen Anders. Vad glad jag blev när jag såg en massa andra bekanta ansikten där, sittandes och pluggandes grammatik. Jag kastade mig genast in i apburen och började anteckna allt det som fanns på pappret som Angelika var så söt och delade med sig av. Snart kom det en till person och anslöt sig, J som vart och köpt en massa semlor. Jag fick ta en av hans och så fick jag äta semla på fettisdagen, trots allt (:
Coincidences? Mnjeh, who's to say..?
Efter en stund tröttnade jag på grammatikpluggandet och tänkte kila hem lite snabbt och käka. Men innan dess ville jag gärna kika i bibblan om de hade de böcker jag behövde. Och väl där nere träffar jag E, som så duktigt satt där och pluggade. Jag hittade mina böcker och anslöt mig till ett fortsatt grammatikpluggande. Fram till 18.00 satt jag där. Med endast en semla och en gigantisk kopp kaffe i magen. Det fick räcka gott och väl med pluggande för en dag, kände jag då, och knatade sakta iväg hem, där jag sitter nu. Med en härligt varm toast som jag munchar i mig i takt med att jag skriver och känner mig fruktansvärt (N denna är för dig) stolt (:
Bra dag idag, ännu en i raden på de senaste två veckorna. Har nog inte haft en enda dålig dag på sista tiden. Har aldrig känt mig så här nöjd med livet. Me be happy [: Also me Tarzan, you Jane. Haha, nåja, nu ska jag inte spinna iväg på det. På tal om inget; E sa nåt som jag gick och smålog över på promenaden hem. Hon tyckte jag och A passade bra ihop och hoppades på att han och jag skulle bli seriösa med varandra... From your mouth to God's ears.
Oavsett hur det slutar är jag sjukligt glad. Bra dag, bra vecka, bra folk. Nu hoppas jag att det håller i sig ännu en vecka i alla fall.
Imorrn blir det ännu mer nyttogöra, ikväll däremot blir det en dejt med ipren och American Dad (:

...'cause I've got you, under my skin... [:

/Belma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0