Inspirerad...


Hej,

Jag kom på en karaktär nu när jag tänkte lite. Som hädanefter kommer få företräda mig; Den neurotiska kossan. Hon får bli min publicist och producent. Som i:
Den neurotiska kossan presents Belma in: "Inspirerad..." (: Visst är det en kalasidé? Nåja, jag har en annorlunda typ av humor.
Nyss skrev jag ett inlägg jag själv är lite stolt över. Men jag gör så ibland. Jag är lyckligt lottad som känner mig nöjd med mina alster. Och ju mer jag tänker på det desto mer lyckligt lottad känner jag mig. Mina små kollapser kommer och går men i det stora hela stormtrivs jag med mitt liv och de val jag gör. Så ni som följer bloggen, oroa er inte för mig. Det ni ser är bara mina inre monologer som jag ibland låter spinna i alla möjliga riktningar. Men som insomniac så har jag svårt att stänga av tankar. Ibland är det svårt och trångt i mitt huvud för det är så mycket som inte hinner behandlas, processeras. Ni vet att när man sover så bearbetar man dagens upplevelser och annat som är jobbigt. Jag som sällan sover får ju inte bearbeta sådant i sömnen, istället måste jag bearbeta det på mitt vis. Att skriva av mig. Jag är väldigt hyperaktiv av mig, myror i brallan syndromet som min polare säger.
Men jag måste bara klargöra det för er stammisar som kanske inte är insatta i hur insomnia funkar.
Det läskiga är att många med sådana sömnstörningar som jag har, tar livet av sig för de blir för frustrerade. Men jag tycker om mitt liv, jag tycker om mig själv, min familj, mina vänner, min utbildning och världen i stort för att jag skulle kunna skada mig själv. Jag vill uppleva så mycket som möjligt, lära mig så mycket mer än det jag redan vet. Träffa en massa människor, utbyta idéer med dem och möta världen. Kanske även ta den med storm en dag.
Jag vet vad mitt problem är, och det här är mitt enda botemedel. Och det faktum att ni bryr er om mig så pass att ni läser och oroar er för mig gör mig så ofantligt lycklig. Ni är bra människor. Fast det är sällan jag ogillar människor, jag irriterar mig på en del folk men har än så länge inte träffat någon jag hatat. Även om jag är duktig på att använda kraftuttryck.
Så snälla, oroa er inte för mig. Jag mår bra. Och om jag inte kan skriva fritt så kommer jag gå ner mig helt i fördärvet. Jag måste få bearbeta mina intryck. Och om jag är lite hård ibland så är det inte för att jag vill utan för att jag måste, inte mot er utan mig själv. För jag älskar att samla på saker och ibland måste man släppa vissa gamla grejer för att göra plats för nya.
Dags för mig att börja bearbeta de bra sakerna i mitt liv. De är många, ni inklusive. Och jag måste bara säga det att jag aldrig trott att jag skulle stå där jag står nu. Mitt liv är bättre än jag först planerat att det skulle bli. Även om jag gnäller en massa, på bagateller och kärlek. Jag är så dålig på kärlek och känslor. Jag är fruktansvärt dålig på känslor. Men jag vill lära mig. Så här staplas det vidare mot nya erfarenheter (:
Så här har ni mig, en alldeles vanlig insomniac i sammarbete med den neurotska kossan...
/Belma

PS.
Kanske ska tilläggas; Nya sms i inkorgen: 1. DS.

Kommentarer
Postat av: Nina

hej gumman!
bra att du mår bra och bra att du är ok. Bra helt enkelt. nu är det ju fullt upp med vikariat och praktik men när man är tillbaka i Uppsala på halvtid är det dags för luncher och sånt igen, inte sant? Kram

2006-02-08 @ 10:35:03
URL: http://ninasblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0