Ännu en dag i min almanacka...


Hallå alla,

Fy tusan. Vad är det som händer? Kan jag ha haft rätt, att allt håller på och förändras och framförallt förbättras. Idag har också varit fantastiskt bra. Allt har flutit på bra, familjen har vart här. Vi var ute och fikade, pratade och allt bara rullade på. Sen tog jag mig en tupplur. Jag sov en kvart. Fyfan vad mäktigt det kändes. Att somna till sådär på eftermiddagen. Fick förvisso veta att det är fullmåne inatt, men det spelar ingen roll.
Kollade som bekant på En geishas memoarer igår. Lika fantastisk idag som igår. Minnesvis, har tyvärr inte sett filmen idag igen. Har haft planer på att se Fear and loathing in Las Vegas ett tag nu men än så länge har det inte blivit gjort. Lär väl kika på Napoleon Dynamite inatt och sova lite smått, ska upp tidigt imorrn. Måste till Sthlm på föreläsning på eftermiddan och på förmiddan är det Svenska här i Uppsala (:
Hehe, tänker på tisdagen. 060214, Sankt Valentins dag. Detta komersiella överflödet, bytet av varor som ska representera kärlek. Är vi verkligen så fåfänga? Måste vi verkligen få bekräftelse jämnt? Känns så himla ytligt på nåt vis, substanslöst. Alla hjärtans dag ser jag som ännu en ursäkt att få känna sig otillräcklig. Ännu en area av ens liv som smutsas av andra.
Jag menar inte på att man ska lägga ner romantiken. Men jag vill inte ha den så komprimerad, på en dag. Jag vill ha romantik jämnt. Hellre lite då och då, lite spontant än totalkomprimerat och överväldigande. Jag vill inte ha gosedjur, för de betyder inget för mig. Jag vill inte ha blommor som dör. Jag vill ha känslor, berörelse, utbyte av tankar. Ni vet, sånt där som man kanske inte alltid kan ta på. En blick, en kram. Ni vet, saker som betyder något. Materiella saker kan jag införskaffa själv.
Nej fasiken vad jag babblar. Nu får det räcka. Jag är himla lycklig i alla fall. Trots att det snackas om mitt kärleksliv =0P Flickor, jag vill också höra...
/Belma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0