Steel vaginas...


Halloj alla,

Tröttsam atmosfär här hemma idag. Jag har lyckats slarva bort kommande års almanacka, vilket resulterade i ett panikartat letande på 19 kvm men ingen almanacka fanns att finna. Men som vuxen ska man kunna ha koll på sina leksaker, en konst jag inte lärt mig behärska än. Vilket innebär att jag får spendera ytterligare ett år utan att veta när jag har vad. En annan konst som är mig främmande än är att hålla koll på min ekonomi, detta resulterar ofta att jag måste göra upp nya planer för att de som funnits innan alltid blir sekundära då kontot skriker efter påfyllnad.
Idag skulle jag gå ut på bio men fick ställa in det eftersom jag hade en uppgift kvar att skriva om men som jag översett hela veckan. Jag har börjat slappna av nu, när det börjat nalka sig Juletider. Och magen värker, lampan i min julstjärna har gått sönder. Åh. Och min hall är till bredden fylld med kläder som ska tvättas, och pantpåsen är full. Jag borde göra saker, ta itu med tvätt och pant. Och disk. Men nej...

Jag ska ta mig en kopp kaffe, en mörk chokladbit och Bo Kaspers ska höjas. Jag må kanske inte vara värd vila just nu, men jag tar likväl ut en ledig stund. Och jag gör det med detsamma.

/Belma


PS.
Titeln kommer från Peters film, i det nya Family Guy-avsnittet. DS.

Kommentarer
Postat av: Joanna

Jag har köpt en jäääättefin almenacka, A5-storlek med ringpärm och hårda fodral i mörkceriset tyg med svarta små ornamentblommor på. :) Mitt problem är att jag aldrig kommer ihåg att glömmer skriva upp vad jag ska göra, eller kolla därefter. Men jag ska försöka ta tag i min seriösa sida nu till våren, ny utbildning är bra motivation till en seriös nystart. Men först ska jag fortsätta va lite oseriös i några veckor till... Ses i dimman imorrn! ;) (där kommer jag befinna mig iaf, om allt går enligt planerna...)

2006-12-14 @ 21:51:44
URL: http://joannathilen.blogg.se
Postat av: mack

almenackor finns till brakpriser hoss mig :)
www.svanstroms.com bara välja så kommer den i ett paket med röda snören (eller rosa i ditt fall) =)

2006-12-14 @ 23:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0