Söndag i sängen hos mig...


Halloj alla,

Jag har fastnat för Bo Kaspers. Jag har blivit kär i den där känslan mycket av deras musik förmedlar. Framförallt låten 'Söndag i sängen'... En härlig stämning, kan jag ha börjat inse att Julen är här strax? Julstjärnan lyser, den sprider en sort barnslig glädje som inte kan jämföras med något annat. Jag är så lycklig över hur den här vintern ser ut, ingen snö, ingen ordentlig kyla. Regn och mörker. Och visst blir man lycklig när man vaknar och ser alla tända ljustakar i grannhusets fönster, hur de sprider glädje och ny energi. Man ser hur världen vaknar igen. Till en helt ny värld, en vintervärld. Och Julen är bara runt hörnet.
Nu tänder de gatlyktan utanför mitt fönster.
Jag ska laga mat. Sjömansbiff, grönpepparsås och potatis. Länge sen sist jag åt det, länge sen jag hade orken att bry mig om att äta. Jag har svält. Varit deprimerad och inte orkat. Men ingen har märkt det, inte den här gången heller. Tack och lov. Bara mor. Bara hon som frågar hur det är med mig, bara hon som bryr sig... Alla andra verkar mest glida runt i mitt liv, finnas där för att få yttra sina bekymmer. Men aldrig är det någon som ens skickar ett sms, ett mail, aldrig någon som vill höra hur jag mår. Och jag mår inte bra, men det bryr ni er inte om.
Aldrig har någon av er brytt sig om att ens skicka ett mail; bara en enkel fråga: 'hur är det med dig, hur håller du upp?' Nej det bryr ni er inte om... Men jag är värd er tid, för jag har alltid tyckt ni varit värda min. Alltid har jag tagit mig tiden att lyssna. Men jag kanske borde sluta bry mig helt, är jag inte värd 5 av era minuter är ni inte heller värda så mycket av min tid...

/Belma

Kommentarer
Postat av: Nina

gumman jag vet inte om du innefattar mig i detta inlägg, men om du gör det så ber jag så hemskt mycket om ursäkt... För jag bryr mig om hur du mår, det gör jag verkligen, och saknar dig när du inte är med, som i helgen. Ser ju fram emot att träffa dig på torsdag! Det blir lätt att dagarna bara flyter på utan att man hör av sig till någon, och i ärlighetens namn är det inte ofta mina vänner bara hör av sig för att kolla läget, precis som jag inte gör det. Men här är det i alla fall:
Hur är det gumman? Jag finns alltid om du vill prata, jag blir stolt om någon vill dela sina tankar och känslor med mig. Lika glad blir jag då som om någon frågar hur JAG mår. KRAM

2006-12-11 @ 17:34:46
URL: http://ninasblogg.blogg.se
Postat av: Joanna

I don't get it... Du vill inte visa att du mår dåligt, och du säger "tack och lov" över att ingen märkt att du mått dåligt, men ändå blir du sur över att ingen bryr sig? Inte för att jag tycker att man inte frågar är detsamma som att inte bry sig...

2006-12-11 @ 20:42:23
Postat av: Joanna

I don't get it... Du vill inte visa att du mår dåligt, och du säger "tack och lov" över att ingen märkt att du mått dåligt, men ändå blir du sur över att ingen bryr sig? Inte för att jag tycker att man inte frågar är detsamma som att inte bry sig...

2006-12-11 @ 20:52:36
Postat av: Joanna

I don't get it... Du blir sur över att ingen bryr sig, men ändå är du glad över att ingen märkt att du mått dåligt? Hur ska du ha det? Ingen frågar mig heller hur jag mår. Jag vet att det inte är samma sak som att ingen bryr sig, det tror jag du vet också...

2006-12-11 @ 20:54:57
Postat av: Joanna

I don't get it... Du blir sur över att ingen bryr sig, men ändå är du glad över att ingen märkt att du mått dåligt? Hur ska du ha det? Ingen frågar mig heller hur jag mår. Jag vet att det inte är samma sak som att ingen bryr sig, det tror jag du vet också...

2006-12-11 @ 21:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0