One more day to go...



Halloj alla,

Nu är det bara torsdagen kvar sen kommer smärtan. Jag ska pierca mig i underläppen på fredag och jag antar att det blir smärtsamt, i alla fall lite. Men det lär väl inte vara alltför farligt, hoppas jag (:
Annars har det mest varit julklappshandlande på schemat idag, och matlagning. Mor och jag var till Kista, efter att hon kommit hem efter jobbet, och inhandlade de sista klapparna. Till bror och så undrade mamma vad jag ville ha. Eller ja, hon visste vad jag ville ha men inte vilken färg eller storlek. Eller riktigt vilken typ. Mysbyxor, talar jag givetvis om. Det blev ett par precis likadana som M har. Jag blev så kär i hans fast mina är grå (= Och bror fick en ny dator, som ska bli en server.
Annars har hela dagen varit väldigt trevlig. Lite sömn men åh så mycket skratt. Vilket jag kanske inte hade väntat mig eftersom jag blev så nedstämd igår, som jag kan bli, men så fick jag prata med M i ett antal timmar och det fick dagen att bara flyga förbi. Man andas alltid lite lättare när man får höra hans röst. Min fruga :)
Imorgon blir det en lugn dag, jag ska sitta och ta mig igenom en ny bok "På Y-fronten intet nytt eller Jakten på den nya mansrollen" av Peter Eriksson. Jag har inte hunnit läsa mycket, ett par sidor bara men den verkar otroligt välskriven, i alla fall till en början. Imorgon lär jag förhoppningsvis ha lite mer kött på benen gällande bokens struktur och innehåll. Länge sen sist jag plockade upp en ny bok, känns som att jag läst om i stort sett alla böcker jag läst hittills. Har känt att de varit värda en andra anblick, och många av dem har verkligen det. Men nu är det dags att tillföra lite ny läsning till vardagen, någon som inte innefattar studielitteratur eller annan skolrelaterad information. Det här är nöjesläsning, bara och enbart nöjesläsning.
Jag ska även försöka få ordning på musiken, jag kommer behöva lite stämningsfull läsmusik framöver. Det har varit mycket stök och bök ett tag nu, nu är det dags att få varva ner, med en god bok, en varm kopp kaffe och ett klassiskt verk av någon begåvad kompositör. Det var länge sen jag lyssnade på klassiskt och jag börjar få abstinensbesvär. Det märkte jag inte minst när jag kikade på konståkningen idag och de spelade opera, och jag blev förtrollad igen.
Juletider gör mig på god stämning, och denna vinter har lämnat mig i extas. Ingen snö, ingen ordentlig kyla, ingen stress... bara lugn och ro. Med en vindpust här och där för att avbryta tystnaden. Nu kommer friden. Nu är jag lycklig.

/Belma

Kommentarer
Postat av: mack

I love u sooo much baby :)
Hoppas nya boken är lika bra genom hela.
Mysbyxor ftw :)

2006-12-21 @ 01:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0