En officiell start



Halloj alla,

Idag börjar allvaret, samtidigt som leken tar ännu större fart. Julen är runt hörnet, min stundande piercing och livet... Ja, livet i övrigt. Allt är på gång. Framförallt tankarna på en viss pojk. Mina dagar spenderar jag drömmandes om oss två, eller honom. Honom och mig, och allt det där bitterljuva som hör till. Det ska bli vi, jag ska svälja min stolthet. Men inte riktigt än, jag samlar mod än. Jag vill inte kasta mig handlöst in i något där jag kanske inte blir mottagen. Eller kanske blir jag det men inte på det sätt jag förväntat mig... Men än finns tid. Eller kanske har tiden passerat? Kanske drömmer jag bara, så som jag gjorde när jag var yngre...
Jag har alltid gillat sagor, och på sätt och vis drömmer jag om den där prinsen på sin vita springare. Jag tror inte på honom, men konceptet. Och min prins får inte ha tights, trots att det är det mest utmärkande draget i sagornas värld. Hjältarna och prinsarna har alltid tights. Medan ungmöna och prinsessorna alltid har klänning... Nej, det vill inte jag. Jag vill ha en lite mer modern saga. Prinsen i sin misfitströja, och prinsessan... ja, prinsessan bär i alla fall rosa i min saga.
Ni vet vem jag åsyftar, och en sak är säker... I min saga är prinsen så mycket snyggare än i böckerna. För mig i alla fall. För mig är han... prinsen.
Jag har haft sådan abstinens efter snus de senaste dagarna. Gått omkring och tjurat, och vart ilsken. Kort och dryg. Inte alls prinsesslik, utan alldeles mänsklig. Alldeles vanlig... Och jag sover illa. Riktigt illa. Och jag äter inget hela dagarna, bara sitter och tänker... oroar mig. Ältar. Det som varit, det som ska vara och framförallt det som KUNDE ha varit. Men kunde det verkligen ha varit annorlunda? Bättre? Eller för den delen sämre..?
Varje dag lär en ny läxa, varje dag gör en starkare; bättre. Mognare. Äldre om inte annat... Och ju mer jag tänker på det desto mer vill jag leva. Uppleva ännu mer, träffa fler människor och göra fler saker. Dricka mer kaffe, prata mer, lyssna mer, leva så mycket mer... Jag behöver skaffa lite nya vänner, några som inte har så mycket andra obligationer. Som kan vara lite mer flexibla med sitt schema. Som kan njuta av livet lite mer.
Inte att säga att NI inte redan gör det, jag menar på att jag behöver göra andra saker. Gå ut till andra ställen, lära mig nya seder. Make new friends, but keep the old; one is silver, the other's gold.
På torsdag är det Mega Orvars, hoppas nån av damerna har tid till övers för en öl. Kanske två. Bara för att gå ut en sväng. Jag ska iväg i helgen och kommer inte träffa nån av er. Ska iväg med päronen ner till huset och hjälpa till att lägga nya kakel i tvättstugan. Ser fram emot att få pyssla med pappa och sen få ett hemlagat mål mat. Favoritmat till och med, som mamma alltid fixar. Allt hon gör är min favvis (:

Nu ska jag fixa lite bland gamla papper, och sen ska garderoben fixas till ytterligare... Innan sänggående dvs. Jag lämnar er med ett par ord från Håkan-bråkan:
(/Bellis)


 

Om himlen finns, är jag förlorad...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0