Stulen cykel...


Halloj alla,

Japp, min undersköna (knappt fungerande) cykel har funnit sig bli stulen.  Den som jag betalade 159 kr för. 100 kr för cykeln och 59 kr för färgen. Givetvis blir den stulen när den blir fin. Men det gör inget. Det ger mig ett ypperligt tillfälle att gå massor på min brutna tå. Aah, dessa ljuvliga sammanträffanden :P Det finns ju ett ordspråk (och en 50 cent-låt) som lyder: When it rains it pours. Och jag antar att det är så nu. Men jag gillar regn, det svalkar. Så det är bara att ta med sig ett paraply när man går ut...
Jag beslutade mig i början av sommaren att göra mig av med alla dåliga tankar, människor och saker i mitt liv. Och jag måste erkänna att det har funkat. Jag var, som vanligt, väldigt skeptisk. Men det har visat sig att förändring verkligen kommer inifrån en själv. Det är ett arbete som tar sån tid och det är jobbigt som bara den. Men det är bra för en, nyttigt. För mig i alla fall.
Preventativt.
Imorgon blir en städdag. Det ser jag fram emot lite. Dags att göra sig av med det mesta. Jag är trött på den här röran. Värst, som alltid annars, kommer sko och klädgarderoben att bli. Det gör så ont att göra sig av med kläder. De är en så stor del av mig. Jag älskar kläder och har alltid separationsångest när de ska rensas ut. Varje år gör jag det och varje år får jag sådana otroligt starka ångestkänslor. Tänk om jag behöver den där tröjan, eller de där byxorna. Kjolar och klänningar är det inte så svårt med. Men tröjor och byxor! Holy crap on a stick... Och skor. Skor och väskor. Gaah!
Men imorgon är det go-time. Off with their heads, som hjärter drottning säger i Alice i Underlandet. Eller Alice i Underlivet, som den också kallas... :P Lågt, jag vet.
Fasen, hon har blivit sent och jag glömde att publicera detta inlägget.Nu vet jag inte vad jag ville ha sagt. Lika väl att lägga ner. Hellre det än att fortsätta Alice-temat... :P
/Bellis

PS.
Ville visa upp mina hypergulliga öronmuffar. DS.


Kommentarer
Postat av: Nina

haha, YES de där vill jag se på dig i vinter!

2006-08-08 @ 10:43:31
URL: http://ninasblogg.blogg.se
Postat av: Bell

Yes, ma'am. Jag längtar tills jag får använda dem (=

2006-08-08 @ 14:21:06
URL: http://bellisplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0